هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق درباره اختلالات خواب

اختصاصی از هایدی دانلود تحقیق درباره اختلالات خواب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق درباره اختلالات خواب


دانلود تحقیق درباره اختلالات خواب

1ـ بیخوابی

یک پدیده subjective است. بیخوابی به سه نوع تظاهر می یابد.

1ـ اشکال در بخواب رفتن (sleep - onsetinsommiu).

2ـ بیداریهای مکرر وسط خواب (sleep - maintenance insomnia)

3ـ بیدار شدن خیلی زود هنگام صبح

بیخوابی در شب باعث اختلال کاری و کاهش هوشیاری و احساس بدحالی و خواب آلودگی در روز بعد می  شود. مشکل می توان بی خوابی را به صورت ابرکتیو مشخص نمود و مطالعات پوی سومنوگرافیک همیشه نمیتواند با شکایات بیمار از بیخوابی تطبیق نماید. حدود 10% همه شکایات ساپژکتیوبی خوابی مزمن هیچ آبنورمالی در هر سومنوگرافی ندارند(pseudo - insomnia)

بیخوابی شایع ترین اخلال خواب است. بیش از   تمام بالغین این حالت را تجربه کرده اند ولی شیوع موارد شدید آن فقط حدود 1 نفر از هر 500 بیماری که به درمانگاه مراجعه می کنند بوده است. (در کانادا) زنان بیشتر از مردان درگیر بیخوابی هستند در پیرها شایع تر از جوانان می باشد. شیوع بیشتر بیخوابی در افراد مسن از حداقل تا حدی بعلت آینه خواب و میوکلونوس هنگام خواب می باشد که در افراد مسن شایع تر از جوانان است. بعضی از افراد مسن مبتلا به بومانس بتدریج مراحل 3 و 4 nerm خواب خود را از دست می دهند و بیداریهای شب هنگام زیادی را تجربه کرده و خواب آنها از شب بروز تغییر زمان می دهد.

بیخوابی گذرا (Transient insomnia) بیشترین مولفین بیخوابی را به دو دسته گذرا (زیر 3 هفته ) و مزمن (بیشس از 30 هفته) تقسیم کرده اند. بیخوابی گذرا معمولاً ناشی از استرس ناگهانی در زندگی، بیماری کوتاه مدت، مسافرت یا مدتی محرومیت از خواب است.

اختلال خواب در بیخوابی گذرا به هر شکلی می تواند باشد (اشکال در بخواب رفتن، بیداریهای مکرر یا صحب زود بی موقع بلند شدن) اگر چه اضطراب به هر علت، شایع ترین عامل اشکال در بخواب رفتن می باشد دو سه هفته بعد از یک تغییر ناگهانی در زندگی مرحله حاد بیخوابی ایجاد می شود که احتمالاً هر دو فاکتورهای روانی و فیزیولوژیک در آن دخیل می باشند.

بیخوابی مزمن (chronic insomnia) سه نوع بیخوابی مزن اصلی در مردم دیده شده:

1ـ بیخوابی ایدیوپاتیک یا اولیه: بیخوابی بدون علت مشخص در 10ـ 25% همه موارد بیخوابی مزمن دیده می شود.

2ـ بیخوابی ثانویه: بیخوابی به علل روانی، بیماری یا رفتاری بیشتر موارد بیخوابی های مزمن

3ـ بیخوابی گاهی بعنوان شکل از یک ضایعه خواب مثل آینه مرکزی خواب یا نارکولپسی وجود دارد.

انواع بیخوابی مزمن:

الف: بیخوابی اولیه کودکان و جوانان: این عارضه توسط هاری و المستر در 1980 یا به این صورت توصیف شده است. خواب کوتاه منقطع در تمام عمر بدون علت مشخص باعث خستگی روزانه، تحریک پذیری و افسردگی سوماتیک می شود گاهی فامیلیال می باشد. و وقتی باید این تشخیص را گذاشت که بیخوبی از کودکی شروع شده باشد بدون آنکه علت محیطی با داخلی مشخص داشته باشد.

شامل 28 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق درباره اختلالات خواب
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد