هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت رشته کشاورزی با عنوان اکولــوژی برنــج

اختصاصی از هایدی دانلود پاورپوینت رشته کشاورزی با عنوان اکولــوژی برنــج دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت رشته کشاورزی با عنوان اکولــوژی برنــج


دانلود پاورپوینت رشته کشاورزی  با عنوان اکولــوژی برنــج

موضوع تحقیق:اکولــوژی برنــج

پاوپوینت شکیل و جامع جهت ارائه

 

قالب : پاورپوینت

21 اسلاید

 

 

نام برنج از زبان هندی گرفته شده است که به آن اریسی (Arisi) میگویند. در زبان انگلیسی به برنج Rice گفته میشود که همان نام عمومی برنج است. در زبان فرانسه Riz و در استان گیلان به برنج (بج) (Bej) و به خوشه آن (ورزه) (Vorze) و به شلتوک آن جو میگویند.

کشت برنج که امروزه در تغذیه صدها میلیون انسان در سرتاسر جهان نقش مهمی را عهدهدار است. در چین و هندوستان سابقه هفت هزار ساله دارد، اما کشت برنج در ایران از 2000 سال پیش متداول بوده است. در زمان هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان نیز در ایران برنج کشت میشده است. هماکنون در استانهای گیلان و مازندران از مناطق تولید برنج در کشور هستند.

اعتقاد بر این است که منشاءoryza sativa  متداولترین گونه برنج، قاره آسیا است. 90درصد کل تولید برنج از آسیاست، از جمله کشورهایی مثل چین، هندوستان، ژاپن، کره، جنوب شرقی آسیا و جزایر مجاور اقیانوس آرام کشت میشود. در خارج از آسیا، کشورهایی مثل برزیل و ایالات متحده با تولید 5/0درصد از برنج مصرفی جهان، بیشترین مقدار تولید را دارند.

برنج از آن جهت در تغذیه انسان قرار میگیرد که دارای حدود 7/7% پروتئین، 2/75% مواد غیرازته، 4/0% چربی، 2/2% سلولز و 5/0% خاکستر میباشد.

قابلیت هضم برنج به مراتب بیش از سیبزمینی، نان چاودار، گندم شیر و سایر محصولات غذایی است. از نظر ارزش غذایی و میزان کالری تولیدی، برنج بر اکثر مواد غذایی مورد مصرف انسان برتری دارد. تغذیه مداوم با دانههای برنج که دارای مقدار کمی ویتامین B1 است، در انسان ایجاد مرض بریبری مینماید.

برنج حدود 2000 سال است که در چین و هندوستان کشت میشود. این گیاه از آسیای جنوب شرقی به چین وارد و بعد به آسیای صغیر، اروپا و آفریقا گسترش یافت...........

 

.

.

.

.

..

و.............

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت رشته کشاورزی با عنوان اکولــوژی برنــج
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد