هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بررسی چگونگی استفاده از نظریه آشوب در رمزنگاری

اختصاصی از هایدی دانلود مقاله بررسی چگونگی استفاده از نظریه آشوب در رمزنگاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله بررسی چگونگی استفاده از نظریه آشوب در رمزنگاری


دانلود مقاله بررسی چگونگی استفاده از نظریه آشوب در رمزنگاری

 

مشخصات این فایل
عنوان:بررسی چگونگی استفاده از نظریه آشوب در رمز نگاری
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:120

این مقاله در مورد بررسی چگونگی استفاده از نظریه آشوب در رمز نگاری می باشد.

 

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات بررسی چگونگی استفاده از نظریه آشوب در رمز نگاری

نظریه ی آشوب
نظریه آشوب، به شاخه‌ای از ریاضیات و فیزیک گفته می‌شود که مرتبط با سیستمهایی است که دینامیک آنها در برابر تغییر مقادیر اولیه، رفتار بسیار حساسی نشان می دهد؛ به طوری که رفتار‌های آینده آنها دیگر قابل پیش‌بینی نمی‌باشد. به این سیستم‌ها، سیستم‌های آشوبی گفته می‌شود که از نوع سیستمهای غیرخطی دینامیک هستند و بهترین مثال برای آنها اثر پروانه‌ای، جریانات هوایی و دوره اقتصادی می‌باشد.
این نظریه، گسترش خود را بیشتر مدیون کارهای هانری پوانکاره، ادوارد لورنتس، بنوا مندلبروت و مایکل فایگن‌باوم می‌باشد. پوانکاره اولین کسی بود که اثبات کرد، مساله سه جرم (به عنوان مثال، خورشید، زمین، ماه) مساله‌ای آشوبی و غیر قابل حل است. شاخه دیگر از نظریه آشوب که در مکانیک کوانتومی به کار می‌رود، آشوب کوانتومی نام دارد. گفته می‌شود که پیر لاپلاس یا عمر خیام قبل از پوانکاره، به این مشکل و پدیده پی برده بودند.طی 20 سال گذشته، در حوزه ریاضیات و فیزیک مدرن، روش علمی...(ادامه دارد)

1-1-اثر پروانه ای :
عبارت «اثر پروانه ای» در پی مقاله ای از ادوارد لورنتس بوجود آمد. وی در صد سی و نهمین اجلاس ای‌ای‌ای‌اس در سال ۱۹۷۲ مقاله ای با این عنوان ارائه داد که «آیا بالزدن پروانه ای در برزیل می تواند باعث ایجاد تندباد در تکزاس شود؟»
لورنتس در حال تحقیق روی مدل ریاضی بسیار ساده ای که از آب و هوای زمین، به یک معادله دیفرانسیل غیر قابل حل رسید. وی برای حل این معادله به روشهای عددی با رایانه متوسل شد. او برای اینکه بتواند این کار را در روزهای متوالی انجام دهد، نتیجه آخرین خروجی یک روز را به عنوان...(ادامه دارد)

فصل دوم)
رمز
نگاری با چرخش آشوبی
چرخش دوره ای کلید های رمز نگاری یک مکانیسم معمول برای افزایش انست روش های کد گذاری است.در این روش چرخش آشوبی که در آن چرخش جفت و نگاشت های تکراری باعث گردش های دوره ای در مجموعه های آشوبی می شود.به عنوان یک روش جدید کد گذاری که رفتار آشوبی را با تغییرات دوره ای کلید ها ترکیب کرده است،معرفی می شود.
پروسه ی حقیقی کد گذاری شبیه روشی است که باپتیستا1 استفاده می کند ،به غیر از تفاوت در جذب کننده های آشوبی ،کلید های متفاوت پی در پی که مرتبا عوض می شود تا کارکترهای یک پیغام را رمز گذاری کنند....(ادامه دارد)

فصل سوم)
رمزنگاری تصاویر با استفاده از توابع آشوب
با توجه به کاربرد روزافزون کامپیوتر حفظ امنیت و تأیید صحت تصاویر نیز روز به روز اهمیت بیشتری می یابد .تصاویر مخابره شده ممکن است کاربردهایی چون کاربرد تجاری ، نظامی و یا حتی کاربردهای پزشکی داشته باشند که در هر صورت حفظ امنیت آنها و جلوگیری از دسترسی های غیر مجاز به این تصاویر رمزنگاری آنها را قبل از ارسال روی شبکه ضروری می کند ولی به دلیل ویژگیهای تصاویر خصوصاً حجم زیاد داده های تصویری و ویدئویی استفاده از الگوریتمهای کلاسیک رمز نگاری متن DES ، RSA و ... در این موارد ناکارآمد ، چون اولاً رمز کردن حجم زیاد داده های تصویری به این طریق بسیار وقتگیر خواهد بود و خصوصاً در کاربردهای بلادرنگ عملی نیست و دومین مشکلی که این الگوریتمها دارند طول کلید آنهاست که با توجه به حجم داده های رمزشده ...(ادامه دارد)

3-1-4 همزمان سازی آشوب د رابعاد بالا
الف-3-1-4 مقدمه:

خط سیر های آشوبی به صورت محلی ناپایدار هستند ک. این ناپایداری , که به عنوان وابستگی حساس به شرایط اولیه شناخته میشود, به وسیله ی توانها لیاپونوف سیستم مشخص میشود. سیستمی که یک توان لیا پونوف مثبت دارد آشوبی شناخته میشود , و سیستمی که بیش از یک توان مثبت لیاپونوف داشته باشد فراآشوبی خوانده میشود . دو سیستم مشابه آشوبی به طور واضح نمیتوانند جداگانه هم زمان سازی شوند تا جایی که کمترین تفاوت در شرایط اولیه مربوطه منجر به دو خط سیر کاملا متفاوت میشود.
در 1990 پکورا و کارول , به یک نتیجه ی مهم دست یافتند . آنها به این نتیجه رسیدندکه اگر یک نسخه ی دوم از قسمتی از آشوبی تهیه کنند و یک متغیر سیستم را از سیستم اصلی ( فرستنده ) به این...(ادامه دارد)

2-4 کاربرد کنترل و همزمان سازی آشوب
میتوان گفت امکان استفاده از کنترل آَشوبی در کاربردهای گوناگون دیگر بسیار واضح است . برای مثال کنترل پروسه احتراق میتواند بازده احتراق را بالا ببرد .و ضررهای انتقال آتش را کم کند مشکلات مکانیکی مربوط به اهمیتهای فنی و اقتصادی، که از چاتر موتور تا دقت دریل در صنایع هوایی را شامل میشود ، نیز توسط روشها کنترل قابل پوشش هستند مسائل نظری بسیاری ازکاربرد و اهمیت عملی همچنان باقی میماند هم اکنون روشها برای سیستمهایی با ابعاد پایین کاملا تدوین شده است .
اما تکنیکها برای سیتمها ی چند بعدی به تازگی تعریف و تنظیم شده است .
تلاشهای عمومی برای کنترل آشوب فضایی – زمانی د ر حال حاضر نتیجه ای نداشته است ، این رو شها برای بیشتر کاربردها کنترل در دنیای واقعی لازم هستند چگونگی تاثیر نویز بر کنترل و همزمان سازی ، مسئله مهم دیگری است که هنوز پاسخی ندارد....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب بررسی چگونگی استفاده از نظریه آشوب در رمز نگاری

چکیده
مقدمه
آشوب یا آنچه به انگلیسی chaos  خوانده می شود، چیست؟
فصل اول)
نظریه ی آشوب
1-1-اثر پروانه ای :
فصل دوم)
رمز نگاری با چرخش آشوبی
فصل سوم)
رمزنگاری تصاویر با استفاده از توابع آشوب
1-3- سیستمهای آشوب:
1-1-3 تحلیل سیستم لورنز :
1-3-3 الگوریتم رمزنگاری
2-3-3 الگوریتم رمزگشایی
4-3 نتایج شبیه سازی
4-3 نتیجه
فصل چهارم)
کنترل و همزمان سازی آشوب
...(ادامه دارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بررسی چگونگی استفاده از نظریه آشوب در رمزنگاری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد