هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه بافندگی

اختصاصی از هایدی دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه بافندگی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه بافندگی


دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه بافندگی

 

مشخصات این فایل
عنوان: کارخانه بافندگی
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 130

این گزارش کارآموزی درمورد کارخانه بافندگی و نخ می باشد.

خلاصه آنچه در گزارش کارآموزی کارخانه بافندگی می خوانید :

فصل ششم
انواع ماشین های بافندگی
و مکانیزم کاری آن ها
1-6   بافندگی
عمل بافندگی بطور کلی عبارتست از تبدیل دو ردیف نخهای تار و پود بوسیله طرحهای مختلف به پارچه که یک ردیف در طول پارچه بنام نخهای تار و یک ردیف در عرض پارچه بنام نخهای پود می باشد. ارتباط و پیوستن نخهای تار و پود از زمانهای قدیم برای بافتن حصیر، سبد، گلیم، پارچه، لباس و چادر برای پناهگاه بوسیله مردمان قدیم توسط دست یا دستگاههای بافندگی دستی متداول بوده است.
در کلیه ماشینهای بافندگی دستی، مکانیکی، اتوماتیک و غیره اعمال اصلی یکی است فقط اختلاف آنها در سهولت کار، راندمان بیشتر و تکامل روز افزون آنها می باشد.

2-6  انواع ماشینهای بافندگی
1-2-6 ماشینهای بافندگی ماکودار
در این ماشینها از ماکوی چوبی یا پلاستیکی که حمل ماسوره نخ پود را بعهده دارد استفاده می شود. ساختمان این ماشینها بسیار متنوع بوده و اکثر کشورهای جهان به ساختن آن اقدام نموده اند.
اکنون مدرن ترین و مجهزترین نوع آن به بازار عرضه شده که تمام اتوماتیک و مجهز به دستگاههای کنترل و دستگاه تعویض ماسوره هستند.
سیستم اتوماسیون ماشینهای اتومتیک متفاوت است بطوری که کشورهای جهان را بر آن داشته است تا جهت اتوماسیون و مدرنیزه کردن ماشینهای خود بر کشورهای دیگر پیشی گیرند.

2-2-6   ماشینهای بافندگی ساده
این ماشینها ساده ترین مکانیزم را دارا می باشد و ایجاد دهنه بوسیله بادامک انجام   می گیرد و با آن فقط پارچه های ساده (تافته) بافته می شود، حرکت توسط میل لنگ به میل بادامکها متصل شده و باعث پائین کشیدن لنگه وردها می شود. وردها از بالا به میله قرقره داری متصل است و به راحتی می توانند عکس یکدیگر کار کنند. این نوع دهنه نخهای تار را به دو قسمت مساوی تقسیم می کند و همیشه نیمی از نخهای تار پائین و نیمی بالا می باشد حرکت پود بعدی عکس قبلی است.
عمل پودگذاری در این ماشینها به دو طریق است. پودگذاری بوسیله ضربه روئی که چوب ماکوپران حالت طی کردن مسیر نیم دایره ای دارد و ضربه زیری که چوب و مضراب پهلوی ماشین و مستقیماً باعث پرتاب ماکو می شوند. امروزه به لحاظ ایمنی بیشتر و داشتن جای خشاب ماسوره نوع دوم متداولتر می باشد.
ولی در هر حالت حرکت از میل بادامک به چوب ضربه ها متصل شده و حرکت زدن چوب ، ضربه ها عکس یکدیگرند.
این ماشینها بصورت چند جعبه ای نیز وجود دارد که با این ماشینها انواع پارچه پیچازی بافته می شود. این ماشینها در ابتدا فاقد هرگونه دستگاه خودکار بود ولی بعدها جهت کنترل نخ پود دستگاهی ساخته شده. دستگاه کنترل نخ پود بیشتر بصورت چنگال کناری و به نام چنگال یا کنترل کننده نخ پود نامگذاری شد.
برای کنترل چنگال کنترل کننده نخ پود از سیستم مکانیکی استفاده شده است حرکت معمولاً از میل بادامک به کلنگی زیر چنگالی منتقل شده و کلنگی حرکت رفت و برگشتی دارد. درمقابل چنگال، دروازه چنگال قرار دارد و زمانی که سر پود پاره و یا ماسوره پود تمام شود کلنگی ضمن عقب آمدن با چنگال درگیر شده و باعث توقف ماشین می گردد. با اختراع چنگال مزبور راندمان کار بهتر و عیوب پودی کمتر شد ولی نداشتن کنترل نخهای تار و مشکلات حاصل باعث ساختن آن شد. در این ماشینها دستگاه کنترل تار معمولاً مکانیکی و به دو طریق وجود دارد. بصورت اره های رفت و برگشت افقی در جهت عرض ماشین و رفت و برگشت افقی در جهت طول نخهای تار به این ترتیب مشکل کنترل تار و پود حل شد ولی تعویض ماسوره را کارگر با دست انجام می داد که هنوز هم برخی از ماشینهای بافندگی ساخت داخل فاقد دستگاه تعویض ماسوره بوده و این کار با دست انجام می شود. لذا به منظور راندمان بیشتر صنعتگران ماشین آلات بافندگی را به سیستم تعویض ماکو یا ماسوره مجهز نمودند و ابتدا ماشینهای بافندگی مجهز به سیستم تعویض ماکو ساخته شده که بطور اتوماتیک موقع تمام شدن نخ پود ماکو، ماسوره پر را جایگزین ماکو با ماسوره خالی می کرد. این نوع ماشینها به تعداد زیادی ماکو نیاز داشت به همین جهت اقدام به ساختن ماشینهای تعویض ماسوره شد و باطری دوار اختراع گردید که از نظر کم کردن کار کارگر، راندمان بیشتر و کیفیت محصول بسیار خوب بود ولی تنها عیبی که داشت این بود که یک رنگ نخ پود را می توانست استفاده کند. لذا تنوع و ذوق روز افزون خریداران پارچه های متنوع صنعتگران را بر آن داشت تا جهت بافت پارچه های چند رنگ و فانتزی ماشینهای بافندگی را مجهز به سیستم تعویض جعبه ماکو و باطری عمودی جهت تعویض ماسوره بنماید. تکامل تکنیک نساجی مخصوصاً ماشینهای بافندگی و کمبود نیروی انسانی از سالهای 1945 به بعد و ازدیاد روز افزون جمعیت در جهان باعث شد که محققان و کاوشگران این رشته را به ساختن ماشینهای بافندگی
با راندمان بالا و تمام اتوماتیک که نیاز کارگران کمتری داشته باشد واداشت، در نتیجه ماشینهای بافندگی که پیچیدن ماسوره و بافتن پارچه را مشترکاً انجام می داد به بازار عرضه نمایند.
این ماشینها کار قسمت ماسوره پیچی را کم کرده و راندمانی حدود 200 پیکو در دقیقه داشت زیرا این ماشینها با ماکو کار می کند و احتیاج به دهانه کار بیشتری دارد بنابراین لازم بود حجم ماکو را کم کرده تا بتوان راندمان بیشتری بدست آورد در نتیجه اقدام به ساختن ماشینهای بافندگی راپیری شد که پودگذاری بوسیله قلاب پودگذار انجام     می گیرد و سپس ماشینهای بافندگی ارجت و واترجت ساخته و به بازار عرضه شد.

3-6 ماشینهای بافندگی راپیری (قلاب پودگذار)
در این ماشینها راپیر جایگزین ماکو شد ولی چون جسم پودگذار دارای حجم کمتری نسبت به ماکو می باشد به همین جهت به دهانه کار کمتری نیازمندیم و درنتیجه سرعت آن افزایش می یابد.
لذا کشورهای مختلف نسبت به ذوق و سلیقه خود اقدام به ساختن انواع ماشینهای راپیری کردند. مهم ترین ماشینهای راپیری عرضه شده به بازار عبارتند از:
سومت ساخت کشور ایتالیا که راپیرها در قوسهای متعدد نیم دایره ای طرفین ماشین جمع می شوند و جای کمتری می گیرند. ماشین بافندگی سومت بصورت ژاکارد و دو عرضی نیز ساخته شده ولی به علت عریض بودن آن سرعتی حدود 130 پیک در دقیقه دارد. ماشین بافندگی دورنیر ساخت کشور آلمان S.A.C.M فرانسوی همچنین سولزر و دیدریش و غیره که بصورت تک راپیری و دو راپیری می باشد که از ماشینهای تک راپیری به علت پائین بودن راندمان کار استقبال نشد زیرا سرعتی حدود 140 پیک دارند ولی ماشینها دو راپیری چون دو راپیر همزمان وارد دهانه کار می شوند و نخ را در وسط عرض پارچه مبادله می کنند سرعتی حدود 230 تا 270 پیک در دقیقه دارند با این سیستم ماشین انواع پارچه های یک رنگ و چند رنگ نخی و پشمی و پتو می توان بافت.
سیستم تعویض رنگ نیز مانند راپیرها در ماشینهای مختلف متفاوتند. بعضی ماشینها نقشه بافت و نقشه رنگ بندی پودی را در یک نقشه ضربه تنظیم کرده اند مانند ماشینهای بافندگی سومت و در بعضی ماشینها نقشه بافت و نقشه رنگ بندی پودی را در نقشه ضربه مجزا تهیه می کنند مانند ماشینهای بافندگی دورنیر امروزه برای بافت پارچه های مخمل و فرش ماشینی از ماشینهای راپیر دوبله استفاده شده که همزمان چهار راپیر وارد دهانه کار می شوند که دو راپیر در دهانه بالائی و مربوط به قالی روئی و دو راپیر در دهانه پائینی و مربوط به زیری می باشد. بنابراین ماشینهای قالی بافی راپیری دارای راندمان بسیار خوبی است.

  ماشین راپیری
4-6  ماشینهای بافندگی ارجت (پودگذار با باد)
کشور چکسلواکی برای اولین بار در سال 1959 به ساختن ماشین بافندگی بدون ماکو اقدام  نمود و ماشین  بافندگی ارجت  نیز یکی از فراورده های  نساجی  این کشور است.
در ماشینهای بافندگی ارجت عمل پودگذاری در دهانه کار بوسیله ماکو قلاب پودگذاری نمی شود بلکه نخ پود از روی بوبین  باز شده وارد ترمز می گردد.
سپس نخ پود به اندازه عرض پارچه در هر پیک پودگذاری توسط چرخ دنده  تغذیه شده و بوسیله سیلندر  اندازه گیری می گردد. لذا به منظور اینکه نخ پود در جهت عکس بر نگردد توسط گیره  انتهای آن نگهداری و از طریق سوپاپ  به هوای فشرده پود اندازه گیری شده را از داخل کانال  بطرف مقابل عبور و به منظور سرعت بخشیدن در عمل پودگذاری نخ پود بوسیله قیچی  بریده می شود. پود و بافتن پارچه در این نوع ماشنها بدین طریق انجام و به منظور جلوگیری از شکافتن کناره های پارچه حاشیه‌ها زیگزاگ می شود.
علاوه بر ماشین ارجت ماشینهای مشابه دیگری وجود دارد که می توان آنها را نام برد از قبیل: ماشین بافندگی روتی تستراگ ال 5000 که بوسیله کارخانه روتی در زوریخ سوئیس ساخته شده است. همچنین ماشین بافندگی ارجت 2000 توسط یک مهندس آلمانی و کارخانه پیکانول بلژیک و مدرن ترین ارجت را بنام ارترونیک ساخته و به بازار عرضه شده است.
....

بخشی از فهرست مطالب گزارش کارورزی کارخانه بافندگی

پیشگفتار ..................................................................................................
مقدمه .......................................................................................................
پیدایش بافندگی در ایران ..........................................................................
فصل اول .................................................................................................
1-2-    عدل پنبه...........................................................................................
2-1    مخلوط پنبه ....................................................................................
3-1    ماشین حلاجی یا ماشین بالش .........................................................
4-1    دستگاه تغذیه .................................................................................
5-1   مخروطیهای دستگاه تنظیم خوراک ..................................................
6-1   زننده ها .........................................................................................
7-1 میله های اجاقی .................................................................................
فصل دوم .................................................................................................
1-2 دستگاه یونی فلاک ریتر .....................................................................
2-2   مخلوط کننده مینی میکس شرکت ریتر ............................................
3-2   تمیزکننده ERM شرکت ریتر ..........................................................
4-2   مفهوم اساسی تغذیه شوت فید .........................................................
5-2   سیستم تک شوتی ...........................................................................
6-2   ترازو WTC  .................................................................................
7-2   زننده IM ......................................................................................
8-2   کاردینگ ...........................................................................................
فصل سوم ................................................................................................
1-1    چند لاکنی 1 ..................................................................................
                                            فهرست
عنوان                                                                         صفحه
2-3   چندلاکنی 2 .....................................................................................
فصل چهارم .............................................................................................
1-2    ریسندگی چرخانه ای ......................................................................
2-4    نمای کلی از یک واحد چرخانه ای ................................................
3-4    برتری ماشین های چرخانه ای ........................................................
فصل پنجم ...............................................................................................
1-3    سالن مقدمات بافندگی ....................................................................
2-5    آهار ...............................................................................................
3-5    اهمیت عملیات آهار ......................................................................
4-5    انواع الیاف در آهار .......................................................................
5-5    مواد افزودنی برای آهار .................................................................
6-5    لوازم و وسایل مربوط به آهار و کنترلها .........................................
فصل ششم ..............................................................................................
1-6    بافندگی ........................................................................................
2-6    انواع ماشینهای بافندگی .................................................................
3-6    ماشینهای بافندگی راپیری ...............................................................
4-6    ماشینهای بافندگی ارجت ...............................................................
5-6    ماشینهای بافندگی واترجت ............................................................
6-6    مکانیزم تشکیل دهنه کار ...............................................................
7-6    انواع دهنه .....................................................................................
8-6    نوع تشکیل دهنه ............................................................................
9-6    چگونگی تشکیل دهنه ....................................................................
                                       فهرست
 عنوان                                                                     صفحه
10-6   انواع دهنه در لحظه دفتین زدن ........................................................
11-6   لحظه تشکیل دهنه .........................................................................
فصل هفتم .................................................................................................
1-7    تاریخچه شرکت دیبا نخ ............................................................
2-7    وضعیت تولید ریسندگی دیبا نخ ................................................
3-7    اجرای پروژه بافندگی دیبا نخ ....................................................
4-7    وضعیت ضایعات تولید دیبا نخ ..................................................
5-7    وضعیت مواد اولیه ارسالی به سالن .................................................
منابع و ماخذ .............................................................................................








دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه بافندگی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد