هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

جعل اسناد

اختصاصی از هایدی جعل اسناد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 12

 

جعل اسناد از مهمترین تهدیداتی است که امروزه سند را در کشور تهدید می کند که می توان با مکانیزه کردن ثبت اسناد کشوراز آن جلوگیری کرد .

حجت الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضایه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلام در نمایشگاه ثبت نوین گفت:به عنوان اولین بار در تاریخ ثبت سازمان ثبت واسناد با یک کار ابتکاری توانست ثبت دیروز ،امروزو فردا را به معنی برنامه فردا برای ثبت نوین ارائه دهند.

وی برگزاری نمایشگاه را گویای ثبت قدیم در کشور دانست و گفت:این نمایشگاه توانسته بسیاری از تحولات قدیمی و فرهنگ قدیمی کشور رابه نمایش گذاشته ومی توان گفت اسناد گذشته تابلویی است فرا روی مسئولین سازمان است که بتوان در آینده شاهد ثبت نوین و بدون هیچگونه مشکلی در زمینه اسناد در کشور باشیم.

معاون اول قوه قضایه ،گوش دادن به نقد افراد جامعه در زمینه عملکرد سازمان ثبت ودیدگاه صاحب نظران را از ویژگیهای نمایشگاه برشمرد و گفت:نگاه کردن به ثبت فردا از مهمترین عوامل برپایی نمایشگاه است که بتوان با نگاه جدید اعتماد عمومی را افزایش داد.

وی جعل اسناد را پدیده ای خطرناک در کشور برشمردو اظهار داشت:جعل اسناد از مهمترین تهدیداتی است که امروزه سند را در کشور تهدید می کند وبسیار پدیده خطرناکی است که توسط افراد سودجو در بخش های مختلف مشاهده می شود.

وی در ادامه افزود:یک ثبت نضامند می تواند با روشها و متد های جدید از بسیاری جعل های اسنادجلوگیری وپیشگیری کند.

رئیسی اظهار داشت:این نمایشگاه می تواند اهمیت ثبت را برای عموم مردم آشکار کند وهمچنین موضوعی مهم برای تحقیق واظهار نظر صاحب نضران در کشور برای بهبود وتوسعه ثبت در کشور باشد.1

جعل اسناد مختلف همواره از مهم ترین معضلات اجتماعى کشور و دستگاه قضایى بوده است. به همین خاطر سالانه هزاران پرونده گوناگون قضایى در این باره تشکیل و از سوى محاکم و نیروى انتظامى مورد رسیدگى قرار مى گیرد. بنابراین با اقدامات پیشگیرانه در زمینه جعل اسناد به طور قطع مى توان شاهد تحولات چشمگیر در دستگاه قضایى و کاهش مشکلات اساسى بسیارى از مردم کشور بود. حسینعلى امیرى صدور بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار جلد سند مالکیت در سال گذشته و افزایش تعداد واحدهاى ثبتى شهر تهران را یک گام موفق در این زمینه دانست.

بهمن آشورى یک شهروند تهرانى که در این زمینه با مشکلات فراوانى روبرو شده مى گوید: «در برخى از سندها مجبوریم از ۱۰ سازمان مختلف استعلام بگیریم حال اینکه استعلام برخى از این سازمان ها طولانى و مدت دار است و بارها تا به استعلام آخر برسیم مدت استعلام هاى قبلى به پایان رسیده خب به نظر من کمتر کسى حاضر است که ملک و مال خود را سنددار کند».

به اعتقاد حسینعلى امیرى رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصویب لایحه حذف استعلامات زاید تحول عظیمى را در بحث سردفترى کشور ایجاد خواهد کرد: «دو مورد از عمده ترین دلایلى که مردم علاقه به ثبت اسنادشان ندارند حق الثبت بالا و چرخه عریض و طویل تنظیم اسناد رسمى است. حق الثبت که اخیراً به ۵درصد کاهش یافت و حذف نظام طولانى ثبت در انتظار مجلس شوراى اسلامى است. بى شک تصویب این لایحه باعث تشویق مردم به ثبت اسناد و جلوگیرى از معضلات حقوقى مى شود».

هم اینک لایحه حذف استعلامات زاید حدود ۵ماه است که به مجلس رفته. اگرچه کلیات این لایحه تصویب شد اما بررسى نهایى و دقیق تر آن هنوز مشخص نیست. باید تا آن زمان منتظر بمانیم. اما یک پرسش همچنان باقى است. آیا به راستى اگر تمام سازمان ها و ارگان هاى مربوط، کار خود را دقیق انجام دهند باز هم گره همه مشکلات در اداره اى به نام ثبت اسناد خواهد بود؟1

جعل و تزویر

ماده 523 - جعل و تزویر عبارتند از - ساختن نوشته یا سند یا ساختن مهر یا امضای اشخاص رسمی یا غیر رسمی خراشیدن یا تراشیدن یا قلم بردن یا الحاق یا محو یا اثبات یا سیاه کردن یا تقدیم یا تاریخ سند نسبت به تاریخ حقیقی یا الصاق نوشته ای به نوشته دیگر یا بکار بردن مهر دیگری بدون اجازه صاحب آن و نظایر اینها به قصد تقلب .

ماده 524 - هرکس احکام یا امضاء یا مهر یا فرمان یا دستخط مقام رهبری و یا روسای سه قوه را به اعتبار مقام آنان جعل کند یا با علم به جعل یا تزویر استعمال نماید به حبس از سه تاپانزده سال محکوم خواهد شد .


دانلود با لینک مستقیم


جعل اسناد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد