هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق کامل درباره نگاهی اجمالی به اهمیت اجتماعی ورزش 15 ص

اختصاصی از هایدی دانلود تحقیق کامل درباره نگاهی اجمالی به اهمیت اجتماعی ورزش 15 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 15

 

نگاهی اجمالی به اهمیت اجتماعی ورزش

حرکت وجنبش از ویژگیهای حیات انسان ودارای انگیزه وریشه ای درسرشت اووعاملی برای رشد وسلامت ونشاط اوست. انسان نیازمند به حرکت وناگزیراز حرکت است، منع انسان از حرکت نه تنها موجب توقف رشد بلکه سبب افسردگی، بروز رفتارناهنجارواز دست رفتن شورونشاط زندگی وی می‌گردد. نیاز انسان به حرکت وفعالیت درطول حیات تاریخی او همواره با کسب تجارب وکشف روشهای جدید برای رفع آن همراه بوده است. تربیت بدنی وورزش درطول تاریخ زندگی انسان به شیوه های گوناگونی متجلی شده است. تربیت بدنی وورزش درطول تاریخ زندگی انسان به شیوه های گوناگونی متجلی شده است. ورزشهای امروزی صورمختلفی از فعالیتهای جسمی وتربیت بدنی است که درچهارچوب نظام تعلیم وتربیت هرجامعه وهمراه با ارزشهای فردی واجتماعی آن موجبات پرورش فکری وجسمی کودکان وجوانان را فراهم می‌کند.

تربیت بدنی وورزش جزء لاینفک تعلیم وتربیت ووسیله ای برای رسیدن به سلامت جسمی وروحی نسل جوان است. نباید چنین تصورشود که تربیت بدنی امری بی ارزش وتفننی است، وصرفاً موجبات سرگرمی ومشغولیت کودکان وجوانان را فراهم می‌سازد، برعکس، باید آن را جزء مهمی از فعالیتهای زندگی به شمارآورد.

نگاهی به تاریخ نشان می‌دهد که ملتهای متمدن جهان همواره به نقش واهمیت ورزش توجه داشته اندو از آن درپرورش جوانان خود وآماده کردن آنها برای رفع مشکلات فردی واجتماعی استفاده می‌کردند.

اهداف تربیت بدنی درجوامع گذشته وامروز

مطالعه وتحلیل تاریخی احوال اقوام گذشته وحال نشان می‌دهد که سعی وتلاش انسان قدمت تاریخی دارد، تا آنجا که می‌توان گفت ادامه حیات اقوام ابتدایی بدون حرکت وفعالیت میسرنبوده است. اجرای مهارتهایی از قبیل زوبین اندازی، تیراندازی با تیروکمان،‌کوه وغارپیمایی، کشتی گیری وحتی اجرای مسابقه های دو که درقرآن کریم درداستان برادران یوسف نیز از آن ذکری به میان آمده است، جملگی حاکی از رواج فعالیتهای جسمانی وتربیت بدنی درنزد ملتها واقوام روزگاران گذشته بوده است.

اهداف عمده تربیت بدنی درتاریخ زندگی انسان عبارت است از: حفظ سلامت، تعمیم بهداشت، رشد وتقویت قوای جسمی، آمادگی برای فعالیتهای دفاعی، کسب شادابی ونشاط، ونیل به موفقیت دروظایف حرفه ای وشغلی، اهداف فوق تا به امروز با مختصرتغییری درنزد اکثریت جوامع بشری ترغیب می‌شود وبرحسب ضرورت تاریخی بریک یا چند هدف تأکید بیشتری به عمل می‌آید.

تربیت بدنی که درآغاز پیدایش آن جنبه فردی ودرنهایت ملی داشت اینک به صورت جمعی وبین المللی درآمده است تا وسیله ای برای بهره برداری مقاصد سیاسی کشورهای استعماری باشد.

اهداف تربیت بدنی وورزش

هدفهای بهداشتی وتندرستی

تأمین سلامت وبهداشت بدن وتجهیز آن دربرابرعوارض وبیماریها

تأمین وتسهیل شرایط رشد وتقویت بدن درحد امکان وتوان ورعایت جنبه اعتدال درآن

ایجاد ورزیدگی وهماهنگی دربین اعضا واندامها به منظوربرخوردارشدن از قدرت، سرعت، چابکی ومهارت

ایجاد مقاومت وافزایش میزان تحمل وعادت دادن آدمی به صبر واستقامت دربرابرشداید وسختیها

دستیابی به قدرت وضبط ارادی اعضای بدن وبه کارانداختن ارادی آنها

بازسازی ونوتوانی بدن به منظوررفع نقایص جسمی ونارساییهای فیزیکی وافزایش میزان کارآیی آن

هدفهای روانی واجتماعی

تقویت روان وافزایش توانمندی آن درمبارزه با هواهای نفسانی وغلبه برحسادت،‌ خودپسندی وکینه توزی

تعدیل عواطف ودرضبط آوردن حالاتی چون خشم، ستیز،‌ترس ومحبت

رفع عوارض روانی ناشی از نگرانیها، انزواجوییها، یأسها وترسها

تعدیل رقابت وپذیرش اصول وضوابط معقول درزندگی روزمره

دستیابی به شادابی ونشاط که همواره برای تداوم ورشد حیات ضروری است

پرورش شخصیت، هوش وقوه کنجکاوی ودیگرذخایروجود انسان

متحقق ساختن امکانات بالقوه موجود درانسانها وبهره مند کردن انسان از ذخایروجودی خویش

شناخت اصول وقانونمندیها وتبعیت از آنها به هنگام برخوردهای فردی واجتماعی

تمرین تشکل وتحزب وتن دادن به سازماندهی وتعاون برای پیشبرد اهداف وعادت به انضباط ودقت درامور

مراحل فعالیتهای ورزشی

حرکت نوزاد از روزهای نخستین زندگی درجهت توسعه وگسترش بازتابهای اولیه وابتدایی به منظورادامه حیات وسازش با محیط تازه زندگی از جمله فعالیتهای مربوط به تربیت بدنی محسوب می‌شود. نوزاد از یک طرف درمعرض نور،‌ حرارت، صدا وسایر محرکهای خارجی قرارمی گیرد واز طرف دیگر، براساس نیازهای درونی خود به تکاپو می‌افتد واز خود واکنش نشان می‌دهد. بستن دست وپای نوزاد درقنداق که از حرکات بازتابی او جلوگیری می‌کند ممکن است باعث بروز عوارض عصبی ـ حرکتی درکودک گردد وحتی به نارساییها وعقب افتادگی ذهنی منجرشود. کودک پس از آنکه پابه پای رشد طبیعی ومعمولی بدن حرکات پایه از قبیل راه رفتن،‌ دویدن، جهیدن، کشیدن،‌ هل دادن وضربه زدن به اشیارا آموخت می‌تواند از طریق شرکت درحرکات پیچیده تر وبازیهای سازماندارموجبات رشد بیشترجسمانی وروانی خودرا فراهم آورد. دراین مرحله مراد از شرکت درفعالیتهای ورزشی ایجاد انگیزه های رشد ونمو بیشتر است.

هنگامی که کودک مرحله تحصیل دبستانی خودرا می‌گذراند می‌توان تواناییهای حرکتی اورا ارزیابی ودرصورت لزوم نارساییهای حرکتی اورا اصلاح کرد. وقتی به سن نوجوانی رسید ضمن درنظرگرفتن مراتب فوق باید مهارتهای مقدماتی ورزشهای فردی وگروهی ومقدمات آمادگی رزمی وفنون دفاعی را به او آموخت، تا بتدریج از عهده وظایف شخصی، اجتماعی، رعایت آداب واخلاق وپذیرش مسئولیت برآید ودرراه استقلال فکری خویش گام بردارد.

درمراحل پایانی دوره نوجوانی ودرآغاز دوره جوانی، علاوه براینکه سیرتکاملی پرورش مورد نظراست، جوانان باید مسئول، مؤمن، تندرست وشاداب ومسلط بررفتاروخوی انسانی خود باشند. دراین مرحله باید ضمن مشارکت دادن آنها درورزش امکانات مربوط به تفریحات سالم واستفاده مثبت از اوقات فراغت وبه کاربستن آموخته های حرکتی واخلاقی وتکوین واصلاح شخصیت را برای آنان فراهم ساخت.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درباره نگاهی اجمالی به اهمیت اجتماعی ورزش 15 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد