هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت ضرورت تهیه نقشه کاداستر در حوزه های روستایی کشور و نقش آن در تسریع روند توسعه روستایی

اختصاصی از هایدی دانلود پاورپوینت ضرورت تهیه نقشه کاداستر در حوزه های روستایی کشور و نقش آن در تسریع روند توسعه روستایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت ضرورت تهیه نقشه کاداستر در حوزه های روستایی کشور و نقش آن در تسریع روند توسعه روستایی


دانلود پاورپوینت ضرورت تهیه نقشه کاداستر در حوزه های روستایی کشور و نقش آن در تسریع روند توسعه روستایی

فهرست مطالب:

1- صفحه اول

2- فهرست

3- چکیده

4- کاداستر و ساماندهی بافت کالبدی واحدهای روستایی

5- نقش کاداستر و توسعه پایدار روستایی

6- ادامه نقش کاداستر و توسعه پایدار روستایی

7- ادامه نقش کاداستر و توسعه پایدار روستایی

8- نتیجه گیری

9- منابع

10- صفحه پایانی

------------------------------------------------------

با توجه به سابقه روستانشینی در کشور ایران و اهمیت دستیابی به توسعه ؛ نمی توان بدون در نظر گرفتن جنبه هـای  اجتمـاعی و اقتصـادی حاکم بر جامعه روستایی کشور؛ آرزوی تحقق این پدیده را داشت . شناخت نیازها، کمبودهـا، امکانـات و  الزمـات حـاکم بـر  ایـن جامعـه می تواند روند دستیابی به توسعه در کشور را تسهیل یا کند نماید . توسعه پایدار روستایی نیز یک فرآیند می باشد که در نتیجه حصول به آن نیازمندی های  مادی و معنوی این جامعه محروم بـا دسـتیابی بـه رفاه به سبب ارتقاء سطح کیفیت زندگی و کاهش فقر و ثبات نسبی در اقتصاد ، قابـل حصـول خواهـد بـود ؛ پـس  ایـن امـر نیـاز بـه یـک  برنامه ریزی سیستمی و همه جانبه را طلب می کند . بهتر می دانیم در جامعه ایرانی ، بخصوص، جامعه روستایی کشـور موضـوع مالکیـت  بر منابع تولید و مسکن با حساسیت بیشتری پیگیری می گردد . در فرایند توسعه پایدار روستایی ایجاد حس مشارکت، اعطای مسئولیت، امتیازدهی و از همـه مهـم تـر ، اعطـای مالکیـت بـه شـکل دقیـق می تواند از چالش های ریشه دار دراین خصوص کاسته و شرایط مناسبی را برای شکوفایی جامعه و زیر ساخت های اقتصـادی و اجتمـاعی آن به ارمغان آورد .

 کاداستر و ساماندهی بافت کالبدی واحدهای روستایی:

فقـر اقتصـادی حـاکم برجوامــع روسـتایی واز سـوئی بافـت فرســوده و غیـر اسـتاندارد مسـاکن روســتایی کشـور از جملـه موانـع بــرای  توسعه فیزیکی کالبدی این نقاط به حساب می آید . روستائیان  برای دستیابی به یک منبع مالی و حمایتی نظیر وام های بانکی کشـور  نیـاز  به برخورداری از اوراقی که هویت و مالکیت اینگونه بناها را تضمین کند ،دارند ؛ چرا که اصلی ترین ملاک  معیار بـرای هویـت یـابی یـک مسکن برخوردار بودن آن واحد از معیاری بنام سند مالکیت مسکن مورد نظر می باشد . متاسفانه به سبب شرایط تاریخی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حاکم بر جوامع روستایی این مهم تاکنون آنچنان کـه شایسـته اسـت  محقـق  نگردیده است ولی با حرکت های مهمی چون صدور سند مالکیت بر اماکن روستایی که بنیاد مسکن نیز بنـوعی از متولیـان آن بـه حسـاب می آید می توان برخورداری از یک شرایط مناسب برای استفاده روستائیان از تسهیلات بانکی کشور امیدوار بود. سیستم کاداستر و بهره گیری از آن می تواند زمینه را برای صدور سند بر اماکن مسکونی روستایی فراهم نموده و ما در این کانون ها شاهد کاهش و و یا از بین رفتن ناعدالتی حاکم بین دو جامعه روستا و شهر حتی در دریافت از منابع ملی کشور باشیم .

 نقش کاداستر و توسعه پایدار روستایی:

هنگامی که از توسعه پایدار بحث می گردد ، مهم ترین مقوله پایداری آن در روندی طولانی مـی باشـد ؛ در حقیقـت در اسـتراتژی توسـعه پایدار بدنبال تغییرات ساختاری و بنیادی در نظام و سیستم های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی حاکم بر محیط طبیعی و انسـانی مـی باشـیم  ، بطوریکه این روند متضمن یک رو یه مثبت و با ثبات برای حفظ محیط زیست و ایجاد شرایطی متعادل و متناسب برای زیست انسان هـای ساکن در آن محیط باشد . استراتژی توسعه پایدار با اعمال مدیریت بهینه و بکارگیری عوامل و نهادهایی اجرایی و فنی ، بـا طراحـی درسـت سعی در توسعه ، ترقی و پیشرفت جامعه حال و آینده دارد . استراتژی توسعه پایدار روستایی یک فرآیند بلند مدت است که در نتیجه آن ؛ توسـعه کشـاورزی نیـز مـی توانـد محقـق گـردد . در توسـعه روستایی هدف عمده کاهش نابرابری های موجودو شکاف های روبه افزایش بین دو جامعه شهر و روستا می باشد .

شامل 10 اسلاید powerpoint

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت ضرورت تهیه نقشه کاداستر در حوزه های روستایی کشور و نقش آن در تسریع روند توسعه روستایی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد