هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی (اقلیم سمنان) 192 اسلاید

اختصاصی از هایدی دانلود پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی (اقلیم سمنان) 192 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی (اقلیم سمنان) 192 اسلاید


دانلود پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی (اقلیم سمنان) 192 اسلاید

دانلود پروژه درس تنظیم شرایط محیطی 2 با موضوع (اقلیم سمنان) 3 پاورپوینت جمعا 192 اسلاید 

 

 

 

پاورپوینت اول : اقلیم سمنان

پاورپوینت دوم : معماری بومی و سازگاری آن با اقلیم

پاورپوینت سوم : روشنایی طبیعی

 

استان سمنان

استان سمنان در دامنه های جنوبی رشته کوه های البرز و در مرز میانی البرز و دشت زیبای  کویر واقع شده و به همین سبب مجموعه ای از زیبایی ها و مناظر بدیع از جاذبه های کویری وکوهستانی را همراه با اقلیم های متفاوت و مناظر زیبای طبیعی به وجود آورده است. استان سمنان در دوران باستان، بخشی از چهاردهمین ایالت تاریخی ورن ( ورنه ) از تقسیمات شانزده گانه  اوستایی بود.

این منطقه به خاطر موقعیت جغرافیایی، اقلیم بیابانی و نیمه بیابانی ومحدودیت های آب وخاک، از موقعیت کشاورزی مطلوبی برخوردار نیست ولی از مراکز قابل توجه صنایع دستی و از قطب های صنعتی کشوربه شمار می رود. این استان یکی از استان های مهم ایران است که به سبب ویژگی های خاص موقعیتی و تاریخی خود؛ مجموعه ای از زیبایی ها و مناظر بدیع طبیعی چون جاذبه های کویری و کوهستانی را همراه با جاذبه های منحصر به فرد تاریخی در خود گنجانده است.

 

پیشینه تاریخی

محدوده کنونی استان سمنان , بخشی از ایالت (( ورن )) یا (( ورنه )) یکی از ایالات شانزده گانه دوران باستان ( اوستایی ) بوده که در تمام دوره حکومت مادها و هخامنشیان , بخشی از قلمرو سرزمین   (( پارت )) یا (( پرتو )) را تشکیل داده است . در دوران سلوکیان و اشکانیان این سرزمین (( کومیسنه )) یا (( کومیشان )) نامیده می شدکه پس از اسلام به (( کومش )) یا (( قومس )) تغییر نام یافته است .کاوشهای باستان شناسی در سطح استان نشان می دهد که محدوده کنونی استان سمنان یکی از قدیمی ترین کانونهای استقرار تمدن در فلات ایران می باشد.

و پیشینه این استقرار به هزاره ششم قبل از میلاد بر می گردد . چنین قدمت تاریخی باعث شده است که بسیاری از ویژگیهای زبان ایران باستان در لهجه و گویش مردم این خطه از کویر وجود داشته و حفظ شود.
براساس شواهد و آثار تاریخی بجای مانده , مردم منطقه سمنان قبل از اسلام دارای عقائد و آئین های مختلفی مانند میترائیسم , زرتشتی و ... بوده اند ولی در حال حاضر مسلمان و شیعه اثنی عشری می باشند.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی (اقلیم سمنان) 192 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد