هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد نقشه کشی

اختصاصی از هایدی مقاله در مورد نقشه کشی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد نقشه کشی


مقاله در مورد نقشه کشی

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات: 10

 

واحد برروی زمین با اندازه واقعی است .

بعد از فهمیدن مفهوم مقیاس ما اصول ترسیم شامل قوه تر سیم دیوارها و نحوه کشیدن درو پنجره و مسائل تربیتی را فرا می گیریم و بعد از آن چیزهایی مثل کد ارتفاعی که شامل ارتفاع کف ساختمان نسبت به نقطه 0/00 که مبدا قرار گرفتن اساسیه و وسایل در درون خانه است که خود دارای اصولی است و دیگری نحوه اندازه گذاری پلان است که باید آنها را یاد گرفت بعد از ترسیم پلان نوبت به فهمیدن مفهوم نما است که بیان کننده صورت و زیبائی یک بنا است که ما باید یاد بگیریم که این غارا چگونه طبق اصول فنی ترسیم کنیم و بتوانیم زیبائی هاییرا دراین نما بکار برریم.

در کل نما تشیکل شده از شکستها و حالتهاییک پلان است که ما ازیک جهت به آن نگاه می کنیم و به آن ارتفاع می دهیم که توضیح کامل آن از حوصله انی بحث خارج است بعد از آموختن نما ما به صحبت برش می رسیم همان طور که از اسم آن مشخص است و برش یا مقطع نام دارد ما باید چیزی را ببریم و در واقع ما برای ترسیم برش ساختمان را بصورت فرفی هلور عمودی برش می زینم و به یک جهت نگاه کنیم که فضای داخلی و دیوارهای برش خود و از همه مهمتر اختلاف ارتفاعها و نحوه ترسیم پلکان در آن مشخص است.

در ترسیم برش باید جاهایی که برش باید جاهایی که برش می خورد دارای ضخامت خط بیشتر یا درون آن طبق ماده خود هاشور بخورد . در ترسیم که ما نباید کدهای ارتفاعی را فراموش کنیم .

در مرحله بعد ترسیم سایت پلان و پلان محوطه سازی را فرا می گیرند . که شامل دید کلی از بالای ساختمان است که ثبت بام و محوطه حیاط و زمینهای همسایه و خیابانهای اطراف را در آن مشخص می کنیم و در واقع موقعیت ساختمان را در زمین و نسبت به محله اطراف بررسی می کنیم.

مورد دیگر که در این مرحله فرا می گیرند نحوه اجرای پلان بندی است که نحوه شیب پشت بام و ابراهما و چگونگی اجزای شیب و درصد ان و محل درست قرار گیری آبراهها مشخص شده است و در آخر در این دوره کار »وز نحوه طراحی را بطور سطحی فرا می گیرد.

منظور از طراحی این است که ما فضاها را تعریف کرده و بتوانیم هر فضا را طبق کاربری آن در یک محل و فضای دیگر را طبق رابطه آن با آن فضا در کنار آن قرار دهد.

و در مورد دیگر اینکه ما در طراحی باید حریمهای خصوصی و عمومی را در نظر بگیریم و این فضاها را تا از هم جدا نگه داریم و در مورد دیگر در طراحی ما باید از حداکثر فضا ها استفاده کنیم و از ابعاد فضاها منفی زیاد جداً خودداری کنیم چون هم زمین را هدر داده ایم و هم یک فضای خسته کننده درست کرده ایم.

در طراحی ما باید ابعاد فضاها را نسبت به کار برد آنها تنظیم کنیم تا افراد در این فضاها راحتر زندگی کنند و یک فضای مناسب داشته باشند.

2)نقشه کشی درجه 1:

این مقطع که مرحله تکمیلی یا پایانی معروف است ما باید چیزهایی که در درجه 2 خوانده ایم که بصورت کلی بوده است بصورت جزء ، جزء مو شکافی کنیم و بصورت نکته ای بررسی کنیم و جزئیات ساختمان را بررسی کنیم.

ما در درجه 2 بر روی کل ساختمان بحث می کردیم ولی در اینجا بر روی جزء به جزء ساختمان از پی گرفته تا سفق بررسی می کنیم و نحوه اجرای آنها را بررسی می کنیم و در واقع دیتایلهای اجزاء مختلف ساختمان را برای اجرای صحیح ساختمان بررسی می کنیم.

مثلاً ما بر روی + اجرای کرسی چنین بحث می کنیم و نحوه قرار گیری جزئیات بصورت درست در کنار هم را مد نظر داریم. و یا جزئیت و مصالح بهتر را برای آن در نظر می گیریم.

دردرجه 1 علاوه بر جزئیات ما به مسائلی چون تاسیسات ساختمان مثل تاسیسات برقی گازی ، آبی را بررسی می کنیم و نقشه های آنها را ترسیم کرده و بر آورد می کینم که به چه مقدار تاسیسات و با چه مشخصاتی مورد نیاز است.

پدر نقشه کشی درجه 1 ما بحشی به نام ماکت سازی داریم:

در ابتدا باید بفهمیم که ماکت ساری به چه معنی است : مالت سازی یعنی شبیه سزای بی ما + که ماکت به معنی شده است ، پس ما باید شبیه و جزی را درست کنیم مثلاً ما یک بنا را می خواهیم بسازیم ابتدا بیشتر آن را در ابعاد کوچکتر درست می کنیم اینکرا مزایایی دارد که اینکه کار فرما قبل از هزینه می تواند شکل ظاهری کار خود را ببیند و اگر ایرادی دارد بر طرف کند و دیگر اینکه ماکت چون ابعاد کوچکی دارد هیمشه در دسترس است و می توان روی آن بحث و گفتگو کرد.

ماکت سازی با انواع وسایل ساخته می شود که بسته به اهمیت کار و سلیقه شخص ماکت ساز این مواد تغییر می کند.

ماکت مساوی هم چون پلان دارای مقیاس است و طبق  مقیاس آن را می سازند.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد نقشه کشی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد