هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تاریخچه سیستمهای مخابراتی در شهرستان دزفول

اختصاصی از هایدی تاریخچه سیستمهای مخابراتی در شهرستان دزفول دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 26

 

پیشگفتار:

تاریخچه سیستمهای مخابراتی در شهرستان دزفول

مخابرات خوزستان در سال 1303 با چند خط تلگراف فعالیت خود را شروع نمود در همان اوان در شهر دزفول کارهای مربوط به تلگراف و مبادلات پستی توسط چند نفر در یک ساختمان کوچک انجام می گرفت ،‌ در آنزمان مبادلة پستی بااستفاده از چهارپایان و با واسطه های بین راهی وپس از راه اندازی خط آهن بوسیلة قطار انجام میگرفت ،‌ در آن هنگام تلگراف از انواع « مرس» بود که بوسیله نقطه و خـط مخابره می شود . افراد تلگرافچی از احترام بیشتری برخوردار بودند . (به این دلیل بود که همیشه از خبرهای دست اول آگاه بودند ) البته کار تلگرافچی نیز بسیار سخت بود ،‌چرا که وضع خطوط بسیار نامطلوب و در تغییر آب و هوا بدلیل انبساط و انقباض ،‌اکثر اوقات خطوط قطع می شد .

از سال 1336 به بعد که کارکنان تلفنخانه دزفول کمتر از 10 نفر بودند امور مربوط به پست ،‌ تلگراف و تلفن را اداره می نمودند . در آنزمان تلفن ها مغناطیسی ( هندلی ) شدند و حدود 376شماره تلفن مغناطیسی در سطح شهر دزفول دایر گردید و در آن موقع برای برقراری ارتباط از یک شهر بات شهر دیگر مشکلات فراوانی بر سر راه بود و تلفنخانه برای کنترل خطوط ،‌واسطه هایی را بین شهر ها قرار می داد و با اینحال مثلاً شخصی که برای برقراری تماس با تهران به تلفنخانه مراجعه می کردگاهی اوقات پس از گذشت ساعتها بدون برقراری ارتباط ،‌تلفنخانه را ترک می نمود .

اداره مخابرات دزفول از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تا کنون در جهت پیشرفت و توسعه لحظه ای آرام و قرار نداشته و با کار و تلاش مداوم و بی وقفه ، گامهای مؤثری بر داشته است و همانگونه که استقامت و وفاداری خود را در طول دفاع مقدس به اثبات رسانیده ، اینک بر آن است تا در عرصه سازندگی و توسعه نیز پرچمدار و نمونه باشد و در حالیکه در ابتدای جنگ تحمیلی تعداد تلفن های منصوبه دزفول و حومه تنها 6000 شماره بوده ، این تعداد در پایان جنگ به بیش از سه برابر یعنی 18200شماره رسیده و از پایان جنگ تا کنون به بیش از 46000 شماره افزایش یافته که تعداد 18800شماره آن از نوع سیستم پیشرفته دیجیتال می باشد .

در آغاز جنگ تحمیلی هیچکدام از روستاها و شهرک های حومه دزفول دارای تلفن نبوده در حالیکه به ندرت وتا پایان جنگ تعداد 16 روستا و اکنون نیز تعداد روستاهای دارای تلفن 71 مورد رسیده که ازاین تعداد ، 12 شهرک دارای کد بین شهری بوده و به شبکه سراسری و بین المللی پیوسته اند ، علاوه بر اینها مجتمع ها و مراکز متعددی ساخته و راه اندازی شده اند .

آشنایی با عملکرد یک ماهه درآمد تلفن شهری

ثبت روزانه وصولی ابونمان دزفول – واحد دریافتها

پس از کنترل وصولی قبوض تلفن توسط واحد آبونمان – وصولیهای آبونمان تلفن به حسابداری دریافتها ارسال می شود در این مرحله ابتدا بردارهای قبوض تلفن با رسید بانکی پیوست مطابقت و از نظر ریالی کنترل ( جهت مطمئن بودن از نحوه واریزی مبلغ وصولی به حساب جاری مخابرات ) بعد نوبت به ثبت مبلغ بردارها در لیست های وصولی آبونمان یک ماهه بدین صورت که ابونمان مبلغ وصولی دزفول و سایر توابع را در بردارها تفکیک و مشخص می نماید و بعد از آن واحد دریافتها آن مبالغ وصولی بردارها در لیست یک ماهه به شرح نمونه زیر منعکس می نماید .

پس از تکمیل لیست یک ماهه وصولی آبونمان ؛ کلیه مبالغ وصولی آبونمان وسایر واریزها با صورت حساب بانکی که به صورت یک ماهه میباشد بررسی میشود

دراین مرحله ابتدا مبالغ مشخصی که بابت عنوان خاصی مانند تغییر مکان – تغییر نام – بررسی امکانات و غیره ... بحساب واریز شده از صورت حساب خ ارج نموده

مرحله دوم کلیه مبالغ وصولی آبونمان در لیست یکماهه نوشته با صور تحساب بانکی تیک خورده و از صورتحساب بانکی خارج نموده .

مرحله سوم واریزهای موجود در صورت حساب بانکی بایستی شناسایی شامل ( هزینه خارج از مرز درآمدهای متفرقه – وصولس آبونمان توابع و...) و تعدادی از مبالغ باقی مانده در صورت حساب بانکی که مشحص نیست برای چه منظوری به حساب حجاری واریز شده از صورت حساب بانکی خارج نموده و پیگیری شود و تا زمانی که مشخص نشود بصورت واریزی نامعلوم تلقی میگردد .

پیگیری مبالغ واریزی نامعلوم به حساب جاری غیر قابل برداشت

پس از اینکه مبالغ واریزی نامعلوم به حساب جاری غیر قابل برداشت از حساب بانکی مشخص و استخراج شد آنها را طی نامه ای اداری به بانک جهت صدور ری=سید بانکی المثنی تحویل داده و پس از اینکه رسید المثنی صادر شد


دانلود با لینک مستقیم


تاریخچه سیستمهای مخابراتی در شهرستان دزفول
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد