هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

X . R . F

اختصاصی از هایدی X . R . F دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

X . R . F


X . R . F

مقالات مکانیک  با فرمت           DOC           صفحات  10

نمونه هایی که بوسیله دستگاه X.R.F آنالیز می شوند ابتدا باید به طور کامل آماده سازی شوند تا در نهایت عملیات آنالیز بر روی آنها انجام شود برای آماده سازی این نوع نمونه ها از دو روش ذوبی و پرسی استفاده می شود که برای آماده سازی هر کدام از دستگاههای مخصوص وباروشی کاملا متفاوت استفاده می شود.

 

  • آماده سازی نمونه ها به روش ذوبی :

از این روش فقط برای نومنه های آهک ودولومیت استفاده می شود.

اصول این روش ذوب کردن نمونه توسط حرارت وکمک ذوبهایی نظیر لیتیم تترا- بورات یا لیتیم متابورات وغیره می باشد ودر نهایت نیز با ریخته گری فوق العاده سریع وسرد کردن یکنواخت وسریع امکان تشکیل دانه ها را از نمونه گرفته ونمونه- ای شفاف با ساختار آمورف حاصل میشود که برای ذوب کردن نمونه از دستگاه فیوژن استفاده میشود.

مقداری از نمونه را درون بوته ( ظرف پلاتینی ) ریخته و آن را درون کوره در دمای 1000 درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا نمونه به طور کامل عاری از رطوبت شود سپس به میزان 8 تا 10 گرم پودر تترابورات را روی نمونه می ریزیم وخوب هم می زنیم سپس بوته را روی دستگاه فیوژن قرار داده تا مرحله ذوب شروع شود که پس از ذوب شدن نمونه توسط حرارت محتویات درون ظرف پلاتینی به سرعت داخل بشقابکی ریخته میشود که بعد از سرد شدن نمونه جهت آنالیز اماده می شود.

توجه داشته باشید که نمونه حاصله بایستی کاملا شیشه ای وشفاف ، بدون حباب وبدون ترک باشد در غیر اینصورت نمونه فاقد ارزش می باشد.


دانلود با لینک مستقیم


X . R . F
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد