هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله کمرویی

اختصاصی از هایدی مقاله کمرویی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله کمرویی


مقاله کمرویی

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات 56

خلاصه و نتیجه گیری

کمرویی به عنوان یک احساس شایع مجموعه­ای از علایم رفتاری هیجانی و فیزیولوژیکی را شامل می شود . کمرویی یک احساس هیجانی رنج آور و ترس از موقعیتهای اجتماعی است . مطالعات نشان داده است میزان رنج افراد از کمرویی در حال افزایش است . به طوری که نزدیک 50 درصد افراد کمرویی را در خود زارش و 80 درصد نیز اعلام کرده اند که در بعضی موقع در زندگی شان احساس شرم و خجالت را مورد تجربه قرار داده ان. افراد کمرو در برابر مسائل روانش شناختی از قبیل اختلالهای خلقی و اضطرابی آسیب پذیرند.

طبق نظر متخصصان کمرویی یکی از جدی ترین مسائل کودکان و نوجوانان می باشد که از همان دوران اولیه رشدی قابل مشاهده بوده و می­تواند به ایجاد مشکلات در زمینه­های مختلف سلامت روانی از قبیل کاهش اعتماد به نفس ،‌عزت نفس و خود پنداره پایین ،‌احساس کم ارزشی ،‌احساس گناه ،‌مشکلات ارتباطی ، ضعفمهارتهای اجتماعی ،‌مسائل تحصیلی ،‌حالات عصبی ،‌مسائل روانپزشکی و ... منجر گردد.  هر چند یک کودک کمرو ممکن است به ظاهر هیچ گونه ناراحتی برای معلمان و والدین ایجاد نکند ولی به سبب رنج ناشی از احساس ناامنی و بی کفایتی در خود ، یکی از ناشادترین کودکان خواهد بود که پیوسته به دنیای درون خود پناه می برد. بنابراین با توجه به پیامدهای جبران ناپذیر کمرویی در زمینه مختلف رشدی ، و از آن رو که می تواند به عنوان یک عاملبازدارنده در رشد و گسترش ظرفیتها ،‌استعدادها و توانمندیهای افراد تاثیر گذا باشد. باید به آن  به عنوان یک مساله میان فردی ناسالم در رفتار کودکان و بزرگسالان نگریست .

پرداختن به مقوله هایی همچون ،‌ناسازگاری ، آسیب روانی ، اصلاح رفتار و ... و انجام فعالیتهای پروژه ای در زمینه مسائل بالینی کودکان و نوجوانان ،‌نیاز به چنین منبعی را که به طور مستقل در جنبه نظری و عملی به مساله کمرویی پرداخته باشد ،‌آشکار نمود. بنابراین این انگیزه در مترجم به وجود آمد تا درصد تهیه و ترجمه منبعی بر آید که علاوه بر جدید بودن ابعاد نظری و عملی مساله کمرویی را نیز شامل شود به طوری که برای متخصصان کلینیکهای روان شناسی ،‌روان شناسی بالینی و استثنایی ،‌مشاوران مدارس ، معلمان و والدین ،‌سودمند باشد. امید          می رود ضمن سودمندی برای متخصصان مربوط مورد قبول ایزد منان نیز قرار بگیرد.

مقدمه :

کمرویی یک امر جهانی و همگانی است . ذهن هر کسی در درجات مختلف تحت تاثیر آن قارر می گیرد و توسط فرد در یک زمان مشخص و یا در زمانهای مختلف تجربه می شود. نشانه های کمرویی می تواند به صورت دشواری در صحبت کردن ، لکنت زبان ،‌ سرخ شدن ،‌ لرزش ،‌تعریق دستها و ترکیبی از هیجانها مانند ترس ، علاقه ،‌تنش ،‌نگرانی ،‌خوشایندی ، نبود تعادل ،‌شادی و غصه مورد مشاهده قرار می گیرد. علایم درونی شامل افزایش ضربان قلب ،‌ترکیب پیچیده از احساس حقارت و علایم دیگر است . این نشانه ها ممکن است به سبب تاثیر های ژنتیکی یا محیطی شدت یابند.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله کمرویی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد