هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پروژه شیوه تدوین پایان نامه

اختصاصی از هایدی دانلود پروژه شیوه تدوین پایان نامه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 7

 

 

دانشکده فنی - مهندسی

گروه کامپیوتر

پایان نامه

جهت اخذ درجه کارشناسی کامپیوتر

عنوان:

بررسی و مطالعه تاثیر دما در ...

دانشجو:

میثم دهقانی

استاد راهنما:

مهندس محسن برزگری

استاد مشاور:

مهندس محسن برزگری

تابستان 86

شیوه تدوین پایان نامه دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد

یکی از اهداف اصلی نگارش هر پایان نامه در اصل آشنا نمودن دانشجو با نحوه نگارش و تنظیم یک مبحث علمی است. پایان نامه نوشته ای است شامل چکیده پایان نامه به فارسی، فهرست تفصیلی مطالب، فهرست تصاویر، جداول و نمودارها، مقدمه و تاریخچه مختصر، مروری بر کارهای انجام شده و آخرین اطلاعات تئوری، عملکرد تحقیقی و عملی نتایج، بحث و پیشنهادات و فهرست منابع و مأخذ که توسط دانشجو و با هدایت و نظارت استاد راهنما و همکاری استادان مشاور (در صورت داشتن) تنظیم و تدوین می شود. رعایت این شیوه نامه از جانب دانشجویان برای حفظ هماهنگی بین پایان نامه ها الزامی است. موضوعات هر پایان نامه را با توجه به تعریف فوق و به ترتیب تقدم ذیل می توان دسته بندی کرد:

الف: فهرست مطالب موجود در پایان نامه

1- مطالب زرکوب روی جلد

ترتیب درج مطالب

2-1 برگ اول : بسم ا... الرحمن الرحیم

2-2 برگ دوم : فرم داخلی جلد به فارسی

2-3 برگ سوم : تائیدیه هیأت داوران:

2-4 برگ چهارم: تقدیم (در صورت تمایل، دانشجو می تواند پایان نامه خود را به شخص و یا ... تقدیم کند)

2-5 برگ پنجم : حق چاپ و تکثیر و مالکیت نتایج (copyright and ownership) (مخصوص تحصیلات تکمیلی)

2-6 برگ ششم تقدیر و تشکر (اختیاری ): این متن عبارت است از قدردانی و تشکر از کلیه کسانی که دانشجو را در راه نیل به هدف کمک نموده اند.

2-7 برگ هفتم چکیده پایان نامه به فارسی: هر پایان نامه باید با چکیده آغاز شود که عبارت است از بحث پیرامون موضوع پایان نامه، شیوه تحقیق و نتیجه کلی . معمولا محقق یا دانشجو چکیده ای از تحقیق خود را در حدود یک یا دو صفحه تهیه می کند . چکیده کمتر از مقدمه بوده و شامل مباحثی از قبیل موضوع تحقیق ، فرضیه ها ، روش کار ، نتایج و پیشنهاد های مربوط به تحقیق به صورت کلی و خلاصه است.

2-8- چکیده پایان نامه به انگلیسی (مخصوص تحصیلات تکمیلی)

2-9 -برگ هشتم فهرست مطالب: هر پایان نامه باید دارای فهرست مطالب باشد معمولاً این قسمت شامل عنوان بخشهای پایان نامه همراه با شماره صفحه مربوطه است. گزارش تحقیق معمولا شامل فصول مباحث و عناوین جزئی و کلی است. عنوان فهرست مندرجات در بالا ( 5 سانتی متر پایین تر از لبه کاغذ) قرار می گیرد. عناوین اصلی را با حروف درشت تر و عناوین فرعی را با حروف ریز می نویسند. در مقابل عناوین شماره صفحه ذکر می شود. در گزارشهای کوتاه که نیازی به ذکر این فصول نیست می توان با شماره مشخص کرد. برای ترتیب فهرست از روشهای متعددی استفاده می شود که در ذیل به دو نمونه از آنها اشاره می شود. لازم به ذکر است که برای هر پایان نامه تنها باید از یکی از این دو روش استفاده نمود:

الف) در حالتی که زیر فصلها بدون شماره گذاری در متن پایان نامه آورده شود،روش زیر قابل استفاده است:

فصل اول: تدوین فرضیه

مفهوم و تعریف فرضیه 3

ویژکیهای یک فرضیه خوب 7

نقش قرضیه در تحقیق علمی 11

ب) در صورتی که زیر فصلها دارای شماره باشند باید از روش ترتیب اعداد در فهرست استفاده نمود:

1- - 1

1-1 1-1

1-1-1 1-1-1

2- - 2

1-2 2-1

1-1-2 2-1-1

2-10 برگ نهم فهرست جدولها، نمودارها و اشکال: در این قسمت لیست جدولها و شکلها با ذکر دقیق عنوان، شماره و صفحه مربوطه درج می شود. ترتیب قرار گرفتن محتوای فهرست جداول مانند فهرست مندرجات است. اگر تعداد جداول زیاد نباشد نیازی به تهیه این فهرست نیست.در فهرست نمودارها و اشکال نیز عناوین باید کوتاه و گویا باشد و اگر تعداد نمودارها و اشکال زیاد باشد تهیه این فهرست توصیه می شود.

2-11 متن پایان نامه (توضیحات کامل در قسمت ب آورده شده است)

2-12 برگهای پایانی پیوستها (ضمیمه 1، ضمیمه 2، ...)

2-13 مراجع ها و مآخذ

2-14 فرم داخلی جلد به انگلیسی (مخصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی)

3- مطالب زرکوب پشت جلد به انگلیسی

4- مطالب زرکوب عطف جلد (عنوان پایان نامه و نام نویسنده و شماره پایان نامه)

ب: مطالب موجود در متن پایان نامه:

متن هر پایان نامه شامل چندین فصل و هر فصل شامل چندین بخش خواهد بود. هر فصل را می توان با یک مقدمه کوتاه آغاز و با یک نتیجه گیری مختصر به اتمام رساند. رئوس مطالب هر فصل در ذیل آورده شده است:

فصل اول :معرفی پایان نامه (نحوه تدوین این فصل با نظر استاد راهنما انجام گیرد )

این فصل می تواند شامل عناوین زیر باشد:

هدف تحقیق

هیچ تحقیقی انجام نمی شود، مگر اینکه دارای هدفی باشد. ممکن است هدف تحقیق دستیابی به یک تئوری برای توسعه رشته علمی مربوطه باشد (تحقیق پایه ) یا ممکن است هدف این باشد که یافته ها برای حل مسائل اجتماعی بکار رود ( تحقیق کاربردی ). در هر حال، باید هدف تحقیق در یک یا دو پاراگراف بیان شود .

بیان مسئله یا موضوع تحقیق

موضوع تحقیق باید در یک یا دو صفحه موضوع کاملاً توضیح داده شود. مطالب باید آنقدر ساده و روشن بیان گردد که خواننده با مسأله مورد بررسی آشنا شود.

اهمیت مسأله تحقیق

انجام هر تحقیق علمی مستلزم صرف وقت و تلاش فکری و جسمی و منابع مالی است. اصولاً باید ازحداقل منابع، حداکثر نتایج حاصل شود و باید به درستی اهمیت موضوع تحقیق را بیان نمود. اهمیت تحقیق را باید از لحاظ اینکه آیا نتیجه موضوع تحت بررسی به پیشرفت رشته علمی کمک می کند یا کاربرد خاص دارد، مورد توجه قرار گیرد. محقق می تواند حداکثر در یک تا دو صفحه به طور منطقی اهمیت موضوع تحقیق را بیان کند.

انگیزه محقق در انتخاب موضوع

موضوعی که محقق می خواهد در مورد آن تحقیق کند باید با تجارب کاری او منطبق باشد تا زوایای مسئله را بهتر ببیند و مکمل تحقیقات قبلی او باشد. در هر حال، در یک رساله علمی، محقق باید توان قانع کردن هیأت داوران را برای علت انتخاب موضوع داشته باشد.

قلمرو تحقیق و مشخص کردن واحد تجزیه و تحلیل

محقق باید قلمرو تحقیق خود را از نظر زمانی، مکانی و موضوعی مشخص سازد. قلمرو موضوعی محدود بودن موضوع را می طلبد. موضوع نباید آنقدر کلی باشد که نتوان آن ر انجام داد و نباید آنچنان جزئی باشد که ارزش تحقیق نداشته باشد. تجزیه و تحلیل ممکن است فرد، گروه، سازمان، کشور یا....... باشد. چنانچه افراد در داخل سازمان مورد بررسی واقع شوند، در این صورت واحد مورد بررسی در هر یک از افراد نمونه آماری هستند.

تعیین سؤال پژوهشی

طرح سؤال پژوهشی بیانگر این است که محقق برای پاسخ دادن به آن چه نوع اطلاعاتی را نیاز دارد . ارائه ساختار تحقیق به منزله یک حلقه اتصال به فصل بعدی است. یعنی محقق توضیح می دهد که به منظور پاسخ گویی به سؤال تحقیق در فصل بعد (فصل دوم) به بررسی ادبیات تحقیق می پردازد. فرضیه هایی ارائه می گردد و برای آزمون فرضیه ها ، طرح تحقیق تهیه و تنظیم می شود. (فصل سوم) بر اساس چهارچوب این طرح، اطلاعات لازم جمع آوری و در فصل بعد (چهارم) طبقه بندی و تجزیه وتحلیل خواهند شد. در پایان گزارش نتیجه گیری به عمل می آید و بر اساس یافته ها پیشنهادهایی ارائه خواهد شد

فصل دوم – مروری بر ادبیات تحقیق

در این قسمت به نقد وبررسی تحیقات که قبلاً راجع به موضوع انجام گرفته است پرداخته می شود . نکته قابل توجه این است که این فصل به مبانی نظری و نقد پیشینه تحقیق، یعنی تحقیقات قبلی در این رابطه اختصاص دارد. این فصل یکی از قسمت های مهم تحقیق است. ادبیات مربوط به موضوع تحقیق از لحاظ روش تحقیق، نحوه جمع آوری اطلاعات و یافته های تحقیق مورد بررسی قرار می گیرند. لذا بهتر است در این قسمت فرضیه ها فهرست شوند. این فصل می تواند حدود 30 تا40 صفحه را در بر گیرد .

فصل سوم – طرح تحقیق

در این فصل بهتر است ابتدا فرضیه با یک جمله ظریف حلقه اتصال به فصل قبلی ، تکرار شود. ( مرور بر فصل قبــــل ) جامعه و نمونه آماری، روشهای جمع آوری اطلاعات، وبژگیهای نمونه، متغیرها، مستقل و وابسته و تعاریف عملیاتی آنها، روشهای تحلیل داده ها، بستر سازی های لازم برای استفاده از نرم افزارهای گوناگون ، تجهیزات و تکنولوژیهای موجود و در یک کلام اطلاعات لازم در اینجا جمع آوری و در فصل بعد طبقه بندی و تجزیه و تحلیل می شوند.

فصل چهارم – طبقه بندی و تجزیه و تحلیل اطلاعات (با نظر استاد راهنما این فصل می تواند با فصل سوم تلفیق گردد)

این فصل در واقع رسالت پایان نامه را نشان می دهد، در این فصل با استفاده از جداول، اشکال، نمودار ها، منحنی ها، اطلاعات تحلیل می شوند. و در صورت لزوم آمارهایی نظیر میانگین، انحراف معیار و نظائر آن و نیز ضریب همبستگی و سایر ضرائب آماری مورد استفاده قرار می گیرند. سپس فریضه ها یک به یک آزمایش می شوند.

فصل پنجم – خلاصه، نتیجه گیری و پیشنهادها

این فصل پایانی است. در خلاصه گزارش باید مساله مورد تحقیق مجدداً عنوان کرد. حاصل مروری بر ادبیات تحقیق که راهنمای محقق شده است نیز ذکر شود. روشهای تحقیق به کار گرفته شده برای بررسی مشکل، تبیین شوند. سپس یافته ها ارائه گردد و معنای عدم رد فرضیه ها و نیز رد شدن آنها مورد بحث و تفسیر قرار می گردد.

ج: پیوستها:

قسمت اصلی متن پایان نامه نباید دارای داده های (data) غیر ضروری باشد، لذا برنامه های نرم افزاری ، چگونگی به دست آوردن معادلات ریاضی و اثبات آنها و داده های تجربی در پیوستهای پایان نامه آورده می شوند.

د: جداول و نمودارها:

جدولها و نمودارها باید تا جائیکه ممکن است نزدیک به متن مربوط قرار گیرند هر جدول یا نمودار باید با عنوان مربوطه که معمولاً در زیرآنها درج می شود ، مشخص گردد.

ه : فهرست منابع و مآخذ

- ذکر مآخذ

ذکر مآخذ در متن بسیار حائز اهمیت است. با این کار در واقع نویسنده هم اعتبارکار خود را نشان می دهد و هم خواننده را با آثار دیگران آشنا می کند . در ماخذ نویسی نویسنده باید در پایان قسمت معینی که نیازمند پانویسی است، علامت یا شماره ای بگذارد . سپس در ذیل صفحه، نیم خطی یکشد و در زیر خط در سمت راست ( و اگر به انگلیسی باشد در سمت چپ) همان علامت یا شماره را ذکر کند و پس از آن خط تیره بگذارد و بعد عنوان ماخذ را ذکر کند. علامت یا شماره هایی که در متن گذاشته می شوند ، معمولاً کمی بالاتر از کلمه ها قرار می گیرند . گاهی نیز ممکن است زیر نویسها در ذیل صفحه درج نشود و در پایان فصل آورده شود که در این صورت شماره های ارجاعات هر فصل از یک آغاز می گردد و تا پایان فصل ادامه دارد.

در نوشتن متن تحقیق گاهی نویسنده مطلبی را عیناً و به طور مستقیم از کسی نقل می کند که در این صورت باید نقل قول را میان دو گیومه " " قرار داد . اگر این نقل قول از سه سطر کمتر باشد از لحاظ حاشیه و فاصله سطور عین متن نوشته می شود ولی اگر بیش از سه سطر باشد باید حاشیه ها پهن تر و فاصله خطوط کمتر شود . در هر حال در نقل قول مستقیم باید عین جملات و کلمات منبع مورد استفاده نقل شود و فقط در صورتی که در آن غلط لفظی یا معنوی باشد، برای جلوگیری از گمراهی خواننده پس از جمله یا کلمه نادرست ، صحیح آن را باید بین دو کروشه { } قرار داد .

ترتیب ذکر منابع و مآخذ بر حسب الفبا است . نام خانوادگی اول می آید و بعد از کاما (،) نام ذکر می شود . چنانچه منبع دارای دو یا چند نویسنده باشد ، فقط نام مؤلف اول بر حسب الفبا (اول نام خانوادگی و بعد نام ) می آید و نام نویسندگان دیگر بعد از کاما به طریق معمول ، یعنی اول نام و بعد از آن نام خانوادگی قرار می گیرد. در صورتی که بیش از سه نویسنده باشد ، بعد از نام مؤلف اول ، کلمه "همکاران " اضافه می شود .

چنانچه منبع فاقد نام نویسنده باشد ، عنوان سازمانی که آن را تهیه کرده است جای نویسنده را می گیرد و بقیه توضیحات بعد از آن می آید .

مثال به ترتیب عبارتند از :

رضائیان ، علی ، " اصول مدیریت " (تهران : سمت، 1369)

باریه هاپسون و همکاران ، " مدیریت خدمت؛ فرهنگ مشتری مداری " ترجمه مهدی ایران نژاد پاریزی (تهران: نشر مدیران 1381)

مرکز آموزش دولتی ،" برنامه ریزی استراتژیک "، (تهران مرکز آموزش مدیرت دولتی ،1378)

و چنانچه منبع به انگلیسی باشد به این شرح ذکر می شود :

Nett, robert et al ,"can japan cope" . Business week (April

23, 1990 ), pp. 46-49

باید در نظر داشت که اگر مأخذ از یک سطر بیشتر شود ، سطر دوم هر مأخذ از فاصله حرف چهارم (مانند مثال فوق ) تایپ می شود . شماره گذاری لازم نیست و خود این شیوه کاملأ آنها را از هم مجزا و مشخص می کند .

باید توجه داشت که ا زسه مؤلف بیشتر، در انگلیسی مؤلف اول ذکر می شود و et at جای نام همکاران را میگرد. همچنین در مورد مقاله، صفحات آن (علاوه بر زیرنویس ) در فهرست منابع هم ذکر می شود .

در ذکر مأخذ پس از نام خانوادگی و نام نویسنده ، عنوان مأخذ ذکر می شود و پس از آن مشخصات انتشار کتاب از قبیل محل انتشار ، نام ناشر و سال انتشار به ترتیب داخل پرانتز ذکر می گردد و پس از آن شماره صفحه مورد نظر می آید. بعضی اوقات، محل انتشار یا نام ناشر یا تاریخ انتشار مشخص نیست. در این صورت عبارت " جای انتشار معلوم نیست " یا " نام ناشر معلوم نیست " یا " تاریخ انتشار معلوم نیست " ذکر می شود. (گاهی نیز بی جا، بی نا و بی تا می نویسند ) .

اگر مطلبی از مأخذی به مأخذی نقل شده باشد و ما مطلب مورد نظر را از مأخذ دوم در تحقیق خود انتقال داده باشیم ، اول باید مآخذ اصلی را در زیرنویس ذکر کرد (نام و نام خانوادگی و نام کتاب ) و سپس کلمه " به نقل" یا " در " را با ذکر کامل مأخذ

دوم به دنبال آن اضافه کنیم. اگر برای بار دوم یا بیشتر از یک مأخذ نقل می کنیم ، در دفعات بعدی ذکر تمام مشخصات مأخذ ضروری نیست. در بار دوم و دفعات بعدی عبارت " همان کتاب " یا " همان مأخذ" و ذکر صفحه کافی است. در صورتی که از

مأخذ نقل کنیم و سپس به مأخذ دیگر برویم و دوباره به مأخذ اول برگردیم ، بازهم ذکر کامل مأخذ ضروری نیست ،لکن باید نام

و نام خانوادگی مؤلف را ذکر کنیم و بعد کلمه "مأخذ قبلی " را اضافه کنیم . اما اگر همان نویسنده بیش از یک کتاب داشته باشد و شما از کتابهای او استفاده کرده باشید ، باید از نام و نام خانوادگی، نام کتاب را نیز بیاورید تا کاملاًً مشخص شود .

مثال :

عبداله جاسبی ، " اصول و مبانی مدیریت " ، چاپ دوم (تهران :دانشگاه آزاد اسلامی ، 1368 )،ص170.

مایکل لوبوف،‌" بزرگترین اصل مدیریت در دنیا " ، ترجمه مهدی ایران نژاد پاریزی، چاپ سوم (تهران: نشر مدیران 1387)،ص37

Weihrich and harold koont

.84 .p،(1993،inc،hill-mcgraw: York New)ed 10th ، "management" ،

اگرازهمین مأ خذ دوباره نقل کنید، ذکر مأخذ چنین است :

482. .P ،IBID

اگر یک مجموعه توسط چند نویسنده نوشته شده و یک نفر آن ر ا ویرایش (edit) کرده باشد، برای نقل از این مجموعه ، باید نام ونام خانوادگی نویسنده را به شرحی که گذشت ذکر کنیم و عنوام مقاله را بین دو گیومه " " قرار دهیم . سپس نام مجموعه و بعد از آن نام ویراستار را ذکر می کنیم و بقیه مشخصات به ترتیب درج می گردد.

مثال :

"کتاب توسعه "، گردآوری و تنظیم از جواد موسوی خوزستانی ، جلد ششم (تهران: مؤسسه خدمات فرهنگی و انتشاراتی

توسعه ، 1372).

در مورد روزنامه ها و مجلات بدین ترتیب عمل می شود که اول نام و نام خانوادگی نویسنده و سپس در داخل گیومه نام مقاله نوشته می شود . بعد از آن عنوان روزنامه یا مجله می آید و زیر آن خط می کشند یا پررنگ و برجسته می کنند ، یا به صورت ایتالیک نشان می دهند . سپس به ذکر دوره ، سال، جلد، شماره و تمام صفحه های مقاله می پردازند . مثال:

مهدی ایران نژاد پاریزی ، " یادگیری سازمانی ؛فرایندی به سوی سازمان یادگیرنده"،"اقتصاد و مدیریت "، شماره 1381،18، صفحه های 34-23 .

چنانچه از اینترنت استفاده کرده باشید، باید آدرس وب سایت را ذکر کنید .

HTTP://WWW.EDUCOM.EDU/WEB/PUBS/REVIEWARTICLES/3123/HTML

در پایان تز یا رساله از همه منابعی که مورد استفاده قرار گرفته و در ذیل صفحه یا در پایان فصل (یا آخر کتاب ) آمده است، فهرستی بر حسب الفبا تنظیم می شود . اگر مشخصات کامل منابع در آخر رساله ذکر شود ،می توان درزیرنویسها به عنوان نویسنده ،عنوان کتاب (اگر از یک نویسنده بیشتر از یک اثر استفاده شده باشد ) و شماره صفحه اکتفا کرد .

- شیوه شماره گذاری و ارائه منابع:

1- شماره گذاری متن:

صفحه های فرم داخل جلد و بسم ا... الرحمن الرحیم، شماره گذاری نمی شوند. صفحه های بعدی به ترتیب با حروف ابجد (الف، ب، ج، د، ه، ...) شماره گذاری می شوند. شماره گذاری با عدد از فصل یک شروع شده و تا انتهای پایان نامه (پیوستها) ادامه خواهد داشت. طریقه شماره گذاری نیز به صورتی خواهد بود که اعداد در قسمت وسط و بالای هر صفحه قرار خواهند گرفت.

2- شماره گذاری روابط ریاضی:

هر رابطه و یا معادله ریاضی بوسیله دو عدد توسط یک خط فاصله از یکدیگر تمیز داده و مشخص می گردند. عدد سمت چپ نشانگر شماره فصل و عدد سمت راست، نشانگر شماره ترتیب رابطه در هر فصل می باشد. مثلاً رابطه چهارم در فصل پنجم را به صورت ذیل باید نشان داد: (4-5)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه شیوه تدوین پایان نامه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد