هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره ی رورشاو~1

اختصاصی از هایدی تحقیق درباره ی رورشاو~1 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 26

 

مرکز تربیت معلم شهید بهشتی مشهد

گروه حرفه و فن

موضوع :

زیر نظر استاد :

استاد واعظی

توسط :

علی مشعوفی

ترم دوم

سال تحصیلی81 -1380

تاریخچه پیدایش گاو گوشتی :

گاو از قدیمی ترین حیواناتی است که بشر به اهلی کردن و اصلاح آن پرداخت .به نظر می رسد گاو در دوره سوم عصر سنگ اهلی شده باشد . بنا به نظر عده زیادی از محققان نژاد گاوهای فعلی دنیا از امتزاج دو تیره اجداد قدیمی خود به نام های بس توروس و بس اندیکوس به وجود آمده است .البته ممکن است نژاد گاوهای فعلی هر یک به تنهایی از یکی از دو اجداد فوق الذکر و یا آمیخته آنها به وجود آمده باشند .

بس توروس – این گاو از اجداد نژاد گاوهی مخصوص نواحی اروپای مرکزی قسمتی از آسیای صغیر و آمریکاست . به نظر می رسد که این گلو خود نیز از امتزاج گاوهای تیه لانگ هورن یا بس لونژی توروس و بس پیریفی ژینیوس یا اوروچی به وجود آمده باشد .

اورچی – گاو وحشی نواحی جنگلهای مرکزی اروپا و آسیای صغیر بود که تا سال 1627 میلادی در این نقاط دیده می شد . اهلی شدن این گاو از دوران نوسنگی می دانند و به طبق مدارک به دست آمده از روم باستان اولین بار این گاو قریب به هزار سال قبل در آسیای صغیر جنوب کوههای آلپ و بالکان اهلی شده است .

یکی دیگر از اجداد گاوهای فعلی سلتیک شورت هورن یا سلتیک آکس است که مربوط به دوران بزوپتام می شود جثه ای کوچک و شاخی کوتاه دارد . این گاو اولین بار در آثار مصری ها دیده دیده شد و سپس در سودان در مناطق غرب آفریقا خاور نزدیک اسیای شمالی(هیمالیا.سیبری .تبت . مغولستان .کره وژاپن) پراکنده گردید و به اروپا نیز آورده شد .

بس اندیکوس نیز مثل نژاد برهما یازبو از اجداد نژاد گاوهای مخصوص نواحی گرم و مرطوب (استوایی) است . این نژاد گاوها به علت دشتن کوهان غبغلبو دست و پای بلند از نظر شکل ظاهری از نژاد و تیره های قبلی متمایز است و در مقابل گرما خشکی رطوبت فقر غذایی و بیماری های انگلیخارجی مقاوم تر است .

این نژاد به علت داشتن خواص مذکور در پاره ای نقاط (آرژانتین , استرالیا و قسمتی از آسیا) با نژادهای بس توروس آمیخته شده است . به احتمال قوی منشا اصلی این گاو بلوچستان و مناطق خشک ایران قدیم بود که سپس در دره هند اهلی شد و به رنگ های مختلف در آمد .

استفاده از گاو در گذشته و حال :

گاو نیز مانند سایر حیوانات ابتدا به منظور غذا و سایر امور مورد بهره برداری انسان قرار گرفت ولی بعدها از آنجا که بشر برای تولید غذا و رفع نیاز غذایی خود به کشاورزی روی آورد و به شخم زدن زمین پرداخت اهلی کردن آن مورد توجه قرار گرفت .

عضلات قوی و نیروی زیاد گاو از یک طرف برای اجرای کارهای سخت کشاورزی به کار گرفته شد و از طرف دیگر گوشت و شیر فراوان آن در تامین احتیاجات غذایی انسان مورد اسفاده قرار گرفت .

البته بعدها هر نژاد گاو برای کار مشخصی پرورش یافت با ازیاد جمعیت و نیاز بیشتر به شیر و گوشت انسان از گاو بیشتر به منظور تولید شیر و گوشت استفاده کرد و این حیوان را برای تامین این دو منظور مورد بهره برداری قرار گرفت .

به هر حال انسان با استفاده از علوم تورات و زیست شناسی و غیره نژادهایی را پرورش داد که هر یک بیشتر مختص یک نوع تولید باشد : مثل نژاد گاوهای شیری که مختص تولید شیر نژاد گاوهای گوشتی که مختص تولید گوشت و نژاد گاوهای شیری دو کاره که مختص تولید شیر و گوشت است .

شرایط اقلیمی و خلق و خوی اقوام در توسعه پرورش گاو و همچنین در استفاده از آن متفاوت است . گاو در ایران , چین , ژاپن , کره , خاورمیانه وپاره ای نقاط دیگر مانند اروپا و آفریقا مورد بهره برداری قرار نگرفت .

ساکنان این نقاط هیچ وقت احتیاجات خود را از نظر گوشت و لبنیات و غیره از گاو تامین نکردند بلکه گوسفند و گوسفندداری نقش اول را در تامین احتیاجات غذایی آنان به عهده داشت . در صورتی که به علل مذهبی پرورش گاو در هندوستان و شبه قاره هند توسعه زیادی پیدا کرد .

تولید و مصرف گوشت گاو در ایران و جهان :


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره ی رورشاو~1
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد