هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت فروشگاه زنجیره ای وال مارت

اختصاصی از هایدی دانلود پاورپوینت فروشگاه زنجیره ای وال مارت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت فروشگاه زنجیره ای وال مارت


دانلود پاورپوینت فروشگاه زنجیره ای وال مارت

فروشگاه زنجیره ای:

فروشگاه های زنجیره‌ای مجموعه فروشگاه هایی هستند که دارای مدیریت واحد هستند و در سطح یک شهر، کشور یا چندین کشور پراکنده اند. این فروشگاه ها از عنوان تجاری یکسانی استفاده می‌کنند و معمولاً محصولات

مشابه یا تقریبا مشابهی ارائه می‌کنند.

فروشگاه زنجیره ای وال مارت:

در سال ۲۰۰۴ فروشگاه های وال مارت برای اولین بار به عنوان بزرگترین و سرمایه دارترین فروشگاه های زنجیره‌ای جهان شناخته شدند. وال‌مارت، (Walmart)‏ یک شرکت زنجیره‌ای مواد خانگی، غذایی،

سوپرمارکت و هایپرمارکت است. این شرکت، درحال‌حاضر، بزرگترین شرکت جهان می‌باشد. این شرکت همچنین، با بیش از دو میلیون کارمند، بزرگترین کارفرمای خصوصی جهان می‌باشد.

حوزه فعالیت وال مارت:

حوزه فعالیت شرکت وال مارت، خرده‌فروشی است. کسب ‌و کار این شرکت، در پنج بخش صورت می‌گیرد :

فروشگاه‌ها

سوپرسنترها

بازارهای محلی

سامز کلاب‌ها

فروشگاه‌های بین‌المللی

سوپرسنترها:

سوپرسنتر، یا بازارهای میوه و سبزی، اولین بار، در سال ۱۹۸۸ شروع به فعالیت نمودند.

بازارهای محلی:

بازارهای محلی، که عرضه کننده سبزیجات، کالاهای عمومی و کالاهای دارویی می‌باشند.

سامز کلاب:

شعبه سامز کلاب، در مپلوود، میزوری

سامز کلاب، یا کلوپ‌های سام، که خود یک شرکت ۳۱ $ میلیارد دلاری محسوب می‌شود. تعداد ۳۵۰ کلوپ در ایالات متحده آمریکا، بیش از ۴۶ میلیون عضو دارد.

این کلوپ‌ها در واقع، شریک بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک هستند و به صورت انبارهای کالا در سراسر آمریکا، در ارتباط با خرده‌فروشی‌ها و کسب‌وکارهای کوچک، رستوران‌ها، دفاتر، اغذیه فروشی‌ها، تعمیرات،

مدارس، کلیساها، آرایشگاه‌ها، شرکت‌های فروش و... قرار دارند. حدود ۱۳% درصد از فروش وال‌مارت، از طریق این درگاه‌ها حاصل می‌شود.

فروشگاه‌های بین‌المللی:

فروشگاه‌های بین‌المللی، در ۱۵ کشور جهان، حدود ۲۰% درصد از فروش خالص وال‌مارت را، تشکیل می‌دهند.

ویژگیها شرکت:

فروشگاه های وال مارت با فلسفه و شعار «هر روز قیمت کمتر» (EVERY DAY LOW PRICE) شروع به کار کردند

از دیگر ویژگیهای وال مارت قاعده ای است موسوم به «TEN FOOT»  است. که توسط بنیانگذار شرکت سام والتون مطرح شده و به اجرا درآمده است. او دربازدیدهای مکرر خود از فروشگاه ها، فروشندگان را

تشویق می کرد که متعهد باشند با مشتریان چنین برخورد کنند: وقتی مشتری وارد می شود به چشم او نگاه کنید، به او سلام و خوشامد بگویید و از آنها بخواهید که چه کاری می‌توانید برای آنها انجام دهید

دیگر ویژگی وال مارت، قاعده ای است به نام «SUNDOWN» که اساسا به عنوان یک بخش حیاتی از فرهنگ شرکت محسوب می‌شود. محتوای این قاعده کار امروز را به فردا نینداختن است، بدین معنا که بیشترین

تلاش برای پاسخ به خواسته های تلفنی یا حضوری باید صورت گیرد. به این دلیل است که فروشندگان وال مارت به خاطر خدمت به مشتری شناخته شده اند زیرا کاری را که امروز می توانند برای مشتری انجام دهند به

فردا موکول نمی کنند

مدل کسب و کارشرکت وال مارت:

وال مارت یکی از موفق‌ترین مدل‌های کسب و کار در تاریخ شرکت هاست. در حقیقت امروزه وال مارت بزرگ‌ترین شرکت دنیا محسوب می‌شود. چند دهه پیش نظریه فروش با تخفیف در آمریکا مورد استفاده قرار

گرفت. فروشگاه‌های مذکور از تعداد کمی فروشنده استفاده می کردند. حاصل کار این فروشگاه‌ها سود بسیاری بود که به‌علت قیمت بسیار پایین به‌دست می‌آمد.

وال مارت به اهمیت متفاوت بودن با سایر رقبا پی برده بود بنابراین تلاش کرد خدمات خود را به گروه متفاوتی از مشتریان در بخش‌های متفاوتی از بازار ارائه دهد. بزرگ‌ترین تخفیف دهنده تمرکز خود را بر مناطق پر

جمعیتی همچون شهر نیو یورک معطوف ساخت. وال مارت تصمیم گرفت فروشگاههای خود را در شهرهای کوچکی که به فراموشی سپرده شده بودند قرار دهد

موقعیت وال مارت در بازار:

موقعیت وال مارت به عنوان بزرگ ترین فروشگاه زنجیره ای در جهان، بسیار مستحکم است. با اینکه بازار این صنعت بسیار اشباع شده، اما وال مارت پایین ترین هزینه ها و قیمت کالا و بیشترین سود و سهم بازار را

دارد. به علاوه تهدید کالاهای جایگزین برای کالاهای وال مارت ضعیف است. با توجه به مقیاس بسیار بزرگ فعالیت وال مارت، شرکت های جدیدی که میخواهند وارد بازار شوند تهدیدی جدی برای شرکت محسوب

نمیشوند، چون شرکت های جدید باید سال ها یا حتی دهه ها برای رسیدن به سطح وال مارت تلاش کنند. حتی کمپانی های برجسته هم در دنیای امروز به سختی می توانند قیمت ها و هزینه هایشان را به اندازه وال مارت

پایین ببرند.

استراتژی وال مارت:

ارائه کالاها با قیمت های پایین

زنجیره خلق ارزش شرکت، فعالیت های مرتبط به چگونگی دستیابی وال مارت به استراتژیهای مختلف را نشان می دهد.

استراتژیهای عملیات و توزیع هم وال مارت را در دستیابی به قیمت پایین کمک کرده اند.

وال مارت نسبت به رقبایش هزینه بسیار کمتری صرف تبلیغات می کند. گروهی بودن فروشگاه های وال مارت و فاصله کم آنها از یکدیگر، یکی از دلایل این امر است.

فعالیت های حمایتی در استراتژی وال مارت با فعالیت های اصلی که در بالا به آن اشاره شد مرتبط است.

تحلیل استراتژی وال مارت:

با استفاده از تحلیل  SWOTمی توان به برخی از نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدهایی که وال مارت با آنها مواجه است اشاره کرد. به علاوه با ارزیابی و مقایسه وضعیت سازمان با دیگر رقبا، میتوان جایگاه

آن را برآورد کرده و به این طریق مشخص می شود که برای پیشی گرفتن از رقبا، سازمان در چه حوزه هایی باید بیشتر فعالیت کند.

نقاط قوت (Strengths):

برند قدرتمند و معتبر

مشتریان وفادا

قیمت گذاری مناسب

شرایط مالی خوب

استراتژی قدرتمند

سهام نسبتا پایدار

پوسشش طیف وسیعی از کالا

صرفه به مقیاس

مدیریت زنجیره تامین و تدارکات

پوشش جغرافیایی وسیع

برند قدرتمند و معتبر:

وال مارت یک نام تجاری قدرتمند در زمینه ی خرده فروشی است. این اعتبار از راحتی و قرار گرفتن  طیف گسترده ای از محصولات در فروشگاه ها بدست آمده است.

مشتریان وفادار:

شرکت وال مارت این وفاداری را با ارائه خدمات خوب و مناسب به مشتریان و حرکت به مناطقی از کشور که اغلب توسط فروشگاههای دیگر نادیده گرفته شده، بدست آورده است.

شامل 50 اسلاید POWERPOINT


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت فروشگاه زنجیره ای وال مارت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد