هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد عملیات والفجر 10

اختصاصی از هایدی تحقیق در مورد عملیات والفجر 10 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 11

 

عملیات والفجر 10

کلیات

عملیات والفجر 10 در محوری بطول 85 کیلومتر نوار مرزی از حدفاصل شیخ صالح تامریوان، در سال 66 انجام شد. این عملیات در چند مرحله انجام شده که بشرح ذیل می باشد:

مرحله اول:

این عملیات در ساعت 23/20 دقیقه شب در تاریخ 25/12/66 با رمز مبارک «یا رسول الله (ع)» و با اهداف آزاد سازی بخش وسیعی از استان سلیمانیه و انهدام ماشین جنگی دشمن به مرحله اجرا گذاشته شد. در این مرحله رزمندگان سپاه اسلام پس از درهم کوبیدن نیروهای دشمن در 12 کیلومتری شمال خرمال و پاکسازی منطقه، چند روستا از جمله گچینه بالا، دره گولان، میرسور، رستم بیگ، و… را آزاد کردند و با قطع ارتباط نیروهای دشمن در دو محور خرمال به سید صادق و خرمال به حلبچه به هم ملحق شدند. در جریان این عملیات، علاوه بر آزاد سازی شهر خرمال، 250 کیلومتر مربع از خاک عراق آزاد شد. جاده خرمال به شهر کردکوه و جاده خرمال به سید صادق، تحت کنترل رزمندگان اسلام درآمد. همچنین بیش از 1100 تن از نیروهای دشمن کشته یا زخمی شده و بیش از 550 تن نیرو به اسارت درآمدند.

مرحله دوم:

رزمندگان در این مرحله از عملیات، با حمله گسترده از شمال به جنوب منطقه درگیری و پس از عبور از موانع ایذایی،ارتفاعات پوشیده از برف سورنو، ارتفاعات 2200 و 2300 به نیروهای کماندویی و مخصوص یورش بردند و ضربات سنگینی به آنها وارد کردند. در این مرحله بیش از 20 روستای دیگر از جمله تپه کلاری- حاجی رقد را آزاد کردندو ارتباط شمال و جنوب استان سلیمانیه عراق به طور کامل قطع شد. در این مرحله شهر 20 هزار نفری دو جیله آزاد شد. در این عملیات که در منطقه ای به وسعت 1000 کیلومتر مربع انجام گرفت، بیش از 2500 نفر دیگر از نیروهای عراقی کشته و یا زخمی، و بیش از 1000 نفر به اسارت درآمدند.

مرحله سوم:

این مرحله از عملیات در اولین ساعات روز پنجشنبه 27/12/66 با هدف تصرف شهر حلبچه از چندین محور و از طرف شمال و جنوب انجام شد. در این مرحله چندین ارتفاع مهم به تعداد 90 روستا از کنترل نیروهای عراق خارج شد و دو تا از پادگان های مهم نظامی به نام زمقی و حلبچه به تصرف رزمندگان درآمد. در این مرحله که به آزادسازی حلبچه منجر شد، تعدادی از لشکرهای پیاده و مکانیزه دشمن منهدم شد. تلفات دشمن به 8000 نفر رسید و تعداد اسرای تخلیه شده به پشت جبهه، به 3500 نفر رسید. همچنین مساحت اراضی آزاد شده به 800 کیلومتر بالغ شد. در این مرحله دشمن در یک اقدام غیر انسانی و با هدف انتقام از مردم مظلوم حلبچه، که به استقبال نیروهای اسلام آمده بودند، شهر را با بمب و راکت شیمیایی مورد حمله قرار داد که در این کشتار وحشیانه، حدود 5 هزار نفر از مردم بی پناه مظلوم حلبچه بشهادت رسیدند.

مرحله چهارم:

این مرحله از عملیات از دو محور شمالی و جنوبی به قصد تصرف شهرهای نوسود و طویله و بیاره آغاز شد. در این مرحله رزمندگان طی نبردی شدید، ارتفاعات سمنام- یال مشرف به شهرهای بیاره و طویله، ارتفاعات گاوکش- یرویید و همچنین یال مشرف بر ارتفاعات سوسه کان را تصرف کردند و شهر نوسود را که مدت 7 سال در اشغال نیروهای بعثی و ضد انقلاب بود، به تصرف خویش درآوردند. در این مرحله همچنین شهرهای طویله و بیاره به تصرف رزمندگان اسلام درآمد. در این مرحله از عملیات بیش از 1000 تن از نفرات دشمن کشته یا زخمی و تعداد 400 نفر به اسارت درآمدند. و وسعت مناطق آزاد شده به 900 کیلومتر رسید. در این مرحله 10 روستای دیگر به تصرف رزمندگان درآمد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد عملیات والفجر 10
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد