هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پروژه معماری تادائوآندو(طبیعت در کارهای تادائو آندو)

اختصاصی از هایدی دانلود پروژه معماری تادائوآندو(طبیعت در کارهای تادائو آندو) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه معماری تادائوآندو(طبیعت در کارهای تادائو آندو)


دانلود پروژه معماری تادائوآندو(طبیعت  در کارهای تادائو آندو)

دانلود پروژه معماری تادائوآندو(طبیعت در کارهای تادائو آندو) در 54 اسلاید

 

 

 

 

 

تادائو آندو

nتادائو آندو در سال 1941 میلادی د رشهر ازاکای ژاپن متولد شده است. او بر خلاف بیشتر معماران امروزی ، تحصیلات رسمی در مدارس معماری نداشته است و به جای آن معلومات خودش را بامطالعه وانجام سفرهای متعدد به آفریقا و اروپا و آمریکا به دست آورده و در سال 1970 دفتر معماری تادائو آندو و همکاران را تأسیس کرده است.
ویژگی های معماری تادا ئو آندو :

معماری آندو، مجموعه از ترکیبات شگفت انگیز فضا و کاربردی وهم الهام بخش است

وقتی کسی در فضاهای ساخته شده توسط او حرکت می کند، مدام لحظات غیر قابل پیش بینی را تجربه می کند.

 او مکان هایی برای زیستن می آفریند

او وسواسی عجیب در ساخت و استفاده از اشکال بتنی، برای رسیدن به ساختاری کامل و تمیز و ظریف دارد.

حتی، اخیراً از سیمان به عنوان ماده اولیه ساختمانی بهره می برد و این دقت ناشی از آموزشی هایی است که در دوران کودکی به عنوان شاگرد نجار دیده است. در واقع ، پاویلیون برای نمایشگاه( ( EXPO 92 اسپانیا را نیز، تماماً از چوب ساخته است.

تقریباً تمام پروژه های آندو، در ژاپن قرار دارند و بیشتر در ازاکا، زادگاه آندو واقعند. او علاوه بر تعدادی بنای مذهبی ، موزه ها و ساختمان های اداری، دفاتر، کارگاه ها و مراکز خرید بسیاری نیز طراحی کرده است. البته تمام این تجربیات حرفه ای او، از طراحی فضای مسکونی آغاز شده است.

کارهای آندو، ساختار غیرمعمول و عجیبی دارد. ژرف نگری قدرتمند او، توجهی به جنبش ها،نظریه ها وسبک رایج معماری ندارد و فضاهایی را با استفاده از فرم ها و ترکیب بندی آنها می آفریند که عمیقاً وابسته به نوع زندگی است که قرار است در فضا اتفاق بیفتد. یک نکته کلیدی در فلسفه معماری آندو خلق محدوده هایی است که در درون آنها دامنه های ذهنی می آفریند، فضا هایی که در آنجا ، مردم با عناصری مانند نور و سایه، آب و باد، به دور از آشفتگی های محیط شهری پیرامون در تعامل، قرار می گیرند.

طبیعت در معماری آندو

در تجارب طراحی معماری آندو، چیزی که جالب به نظر می رسد، طبیعت به خصوصی است که او پیش روی ببیننده قرار می دهد. او با استفاده از هندسه، مناظری را فرا روی ما می گذارد که کاملاً بابرداشت های عادی و معمول از طبیعت تفاوت دارد.

طبیعت در کارهای او چیزی بیشتر از کاشت ردیفی از درختان در مقابل ساختمان یا احداث آب نمایی در میانه حیاط است. به علاوه او سعی می کند در هنگام طراحی کاربری های  در نظر گرفته شده برای فضاها را کاملاً از نظر دور سازد تا نتیجه ، رسیدن به فضایی خالص باشد، فضایی که انتزاعی از طبیعت را پیش روی انسان قرار می دهد تا او در نهایت خود فضا را انتزاعی بیابد. و جالب این که به گفته خود او(1) این " فضای به تمام معنا" را نه در معماری رایج ژاپن بلکه در معبد پانتئون در رم تجربه کرده است، که در آنجا، نور به شکلی ویژه از سوراخی در گنبد به درون هدایت شده و...............................................

دانلود پروژه معماری تادائوآندو,طبیعت برکارهای تادائو آندو, تادائوآند,معماری تادائوآندو,طبیعت درکارهای تادائو آند


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه معماری تادائوآندو(طبیعت در کارهای تادائو آندو)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد