هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار - 3 واحد درسی

اختصاصی از هایدی دانلود پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار - 3 واحد درسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار - 3 واحد درسی


دانلود پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار - 3 واحد درسی
نام درس: بازاریابی و مدیریت بازار
تعداد واحد: 3
منبع: بازاریابی و مدیریت بازار
مولف: حسن الوداری
ناشر: دانشگاه پیام نور
اهداف درس:
آشنایی دانشجویان با:
مفاهیم و تعاریف مدیریت بازار و جایگاه آن
انواع بازار و محیط بازاریابی
تقسیم بازار و تعیین بازار هدف
نیازها و رفتار خریداران
اندازه گیری کمی بازار و پیش بینی فروش (آشنایی با مدلهای کمی و کیفی
اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابی
برنامه ریزی بازاریابی عمومی و بازاریابی بیمه
تحقیقات بازاریابی
سیستمهای بازاریابی و انواع مدلهای بازاریابی
فصل اول:
مفاهیم مدیریت بازار:
بازاریابی و مدیریت بازار یکی از شاخصهای مهم دانش مدیریت است که وظیفه اصلی آن شناخت نیازها و خواسته های انسانی و رفع آنها از طریق فرایند مبادله منابع می باشد. چرا که جوامع امروزی بیش از هر زمان دیگری از یک طرف با نیازها و بالاخص خواسته های روز افزون انسانها و از طرف دیگر با کمبود منابع مواجه بوده و مدیران باید با منابع محدود موجود جوابگوی خواسته های نامحدود افراد باشند.
بازاریابی دارای مفهوم خیلی گسترده بوده و همان طوری که پیتر دراکر بیان می کند از دیدگاه مشتریان, بازاریابی دربرگیرنده همه فعالیتهای یک سازمان است. بنابراین به جاست که به جای واژه بازاریابی از عبارت مدیریت بازار که دربرگیرنده کلیه فعالیتهای فوق است, استفاده گردد.
مفاهیم اساسی بازاریابی:
بازاریابی علی رقم تصورات اکثر مردم فقط در تلاشهای کوتاه مدت برای فروش کالاهای نیمه ضروری و لوکس و تشریفاتی خلاصه نمیشود بلکه آن شامل مجموعه ای از فعالیتهای تولیدی, توزیعی و تجاری است که کالاها را سریعتر و ساده تر به دست مصرف کننده نهایی برساند .
بازاریابی به عنوان یک فرایند مدیریتی_ اجتماعی تعریف می شود که بوسیله آن افراد و گروهها از طریق تولید و مبادله کالا و خدمات با یکدیگر به وسیله ابزار مهم و واسطه ای به نام پول و در محلی به نام بازار به تامین نیازها و خواسته های خود اقدام مینمایند .
نیاز:
نیاز کمبودی است که توسط فرد احساس میشود یا به عبارت دیگر نیاز عبارت است از حالت محرومیت احساس شده در فرد که این محرومیت آرامش و تعادل آدمی را برهم زده و در او انگیزه ای برای ارضای آن پدید می آورد.
خواسته:
خواسته ها بیانگر کیفیت ارضای نیازها و مطلوبیت های دلخواه انسان بوده و در واقع بخش عمده ای از کوشش و تلاش فرد برای نیل به خواسته های نامحدود او صورت میگیرد .
بسیاری از فروشندگان خواسته ها و نیازها را با هم اشتباه میکنند. برای مثال ممکن است یک کارگردان تصور کند که مردم به فیلم سینمایی خوب نیاز دارند در حالی که نیاز واقعی آنها سرگرمی می باشد .
خواسته های راه های رفع نیاز ها بوده و در حالی که نیازها محدود و تقریبا ثابت هستند .
خواسته ها با توجه به فرهنگ های جوامع و آداب و رسوم, هنجارها, سلایق, طرز تلقی ونیز وضع درآمدی افراد نامحدود و دائما در حال تغییر بوده و گرایش جدی به سوی کالاهای جدید دارند.
تقاضا:
خواسته های انسانها تقریبا نامحدود بوده ولی برای رفع آنها جوامع و موسسات منابع محدودی در اختیار دارند و بدین جهت مصرف کنندگان برای رفع نیازهای خود کالاها و خدماتی را انتخاب می کنند که با توجه به قیمت آنها حداکثر رضایت مندی و مطلوبیت را برای آنها فراهم نماید ولی این خواسته ها موقعی تبدیل به تقاضا می شوند که با قدرت خرید پشتیبانی شوند.
فرق خواسته و تقاضا در این است که امکان دارد خواسته فردی به منظور رفع نیاز گرسنگی چلوکباب باشد در حالی که با پول همراه خود فقط توانایی خرید یک ساندویچ را دارد و نهایتا با توجه به قدرت خرید و رضایت حاصله از آن ساندویچ را برای خرید انتخاب می کند که در اثر این عمل خرید ساندویچ به عنوان عمل تقاضا محسوب شده و خواسته چلو کباب به حساب نمی آید .
کالا:
هر شیء  یا چیزی که توسط شخص معین و یا موسسه ای تولید شده و قادر باشد نیازهای فردی و یا جمعی مصرف کنندگان را برآورده سازد, کالا نامیده میشود .
کالاها فقط در محصولات فیزیکی خلاصه نشده بلکه شامل خدمات, ایده ها, عقاید و اندیشه ها, سازمانها, مکانها, فعالیت ها و یا ترکیبی از آنها می شوند .
کالاها و خدمات در حقیقت زاییده نیازها و خواسته های انسانند و مدیران بازاریابی باید نقش آنها را در رفع نیازها و حل مشکلات و نهایتا بهبود کیفیت زندگی انسانها مورد توجه جدی قرار دهند .
مبادله:
هنگامی که مردم برای ارزای نیازهای خود در مورد خرید و فروش کالا, تصمیمی را اتخاذ می کنند عمل مبادله صورت میگیرد.
هر انسانی به یکی از چهار روش زیر می تواند کالای مورد نیاز خود را بدست آورد :
اولین انتخاب فرد «خود تولیدی» است .
روش دوم تکدی گری و کمک خواستن عاجزانه از دیگران است که در اینجا او در مقابل دریافت پول و یا سایر مایحتاج خود دعای خیر نثار طرف مقابل میکند.
شامل 280 اسلاید POWERPOINT

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار - 3 واحد درسی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد