هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت معنویت در روان درمانی- 49 اسلاید

اختصاصی از هایدی دانلود پاورپوینت معنویت در روان درمانی- 49 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت معنویت در روان درمانی- 49 اسلاید


دانلود پاورپوینت معنویت در روان درمانی- 49 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

معنویت چیست؟ کلمه ای مثل عشق است که برای بسیاری از مردم اهمیت بسیاری دارد ولی مشخص کردن مفهوم آن بسیار دشوار است و بسیاری معتقدند که معنویت فراتر از کلمه است . در حقیقت چنین بنظر می رسد که کلمات قادر به تشریح معنویت نیستند و کلام از سخن گفتن دربارۀ معنویت قاصر است . نویسنده نمی خواهد خواننده را قانع کند یا وجود معنویت را به اثبات برساند بلکه می خواهد بیان کند که درمانگران نیاز دارند این واقعیت را درک کنند و اهمیت آن را در کار خود بشناسند . ممکن است درمانگر احساس کند که تجربه های معنوی را می تواند با کلمات غیر معنوی درک کند ، اما این نظر به منزلۀ محروم کردن افراد از آزادی بیان و انتقاد از کلام است .

معنای متفاوت ارائه شده از معنویت :

بعضی ها ، معنویت را به عنوان همه ی اشکال خودآگاهی تا تمام حالا آگاهی را شامل می شود که دارای ارزشهای در ورای حد متوسط است . بعضی ها هم رشد مشخصی را به عنوان درونی قلمداد می کنند ، بعضی ها هم معنویت را بعنوان نوع رشدی که انسان را فراتر از درمان غیر مذهبی غربی می برد ، استفاده می کنند .

تعریف معنویت از دیدگاه آیستر هاردی مؤسس و نخستین مدیر واحد پژوهش تجربه مذهبی آکسفورد در سال 1979 :

به نظر می رسد که مشخصات عمدۀ تجربه های معنوی و مذهبی انسان ، در اشتیاق او نسبت به یک واقعیت فرامادی نمایانگر می شود و این اشتیاق غالباً در اوایل دوران کودکی خود را نشان می دهد . این احساس که چیزی «سوای خودم» قابل دریافت و درک است و تمایل به شخصی سازی این حضور ، در قالب نوعی وهیت و نوعی رابطه ی «من و تو» با آن ، که از طریق نماز و نیایش برقرار می شود و دعا را کانال ارتباط فرد با موجود مقدس می داند ، این دو تحقیق فوق هر دو به بعد غیر مادی اشاره دارند .

چرا درمانگران برای برخورد با موضوعات معنوی به آموزش نیاز دارند؟

الف ـ درمانگران که وجود معنویت را انکار می کنند هرگاه تحت فشار قرار بگیرند ، معمولاً پاسخ می دهند که مراجعان هرگز احوال معنوی خود را با آنان در میان نمی گذارند و این در حالی است که همه ی متخصصان در این مورد متفق القول هستند که اغلب مراجعان از بیان موضوعات که درمانگران نسبت به آنها مقاوم و بی تفاوت هستند اجتناب می کنند و این کار را ناخودآگاه و بدون اینکه به آنها گفته شود انجام می دهند بنابراین منطقی است که از مراجع در مرحلۀ ارزیابی پرسیده شود که آیا از نوعی نظام معنوی تبعیت می کند ، آیا در خانوادۀ مذهبی بزرگ شده یا چیزی که با طرح این سؤال مراجع بیشتر می تواند صحبت کند .

ب ـ بخشی دیگر از نیاز درمانگر به آموزش مربوط به بررسی پاسخهای انتقال متقابل در مورد معنویت و مذهب مربوط است .


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت معنویت در روان درمانی- 49 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد