هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بازار ارز درایران

اختصاصی از هایدی بازار ارز درایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 36

 

چکیده :

نرخ ارز به عنوان یکی از عوامل کلان اقتصادی، همواره مورد توجه جامعه اقتصادی و مالی قرار داشته است . در واقع این نرخ بیانگر شرایط اقتصادی کشور بوده و عاملی جهت مقایسه اقتصاد ملی با اقتصاد سایر ملل می باشد.

از این رو انتخاب سیاست های ارزی با توجه به شرایط اقتصادی، به گونه ای که منجر به استقرار سیستم مناسب نرخ ارز گردد نه تنها می تواند راهی در سمت گیری رشد و توسعه باشد، بلکه به نوبه خود بر عوامل کلان دیگر نیز اثر گذار خواهد بود.

گستردگی این عوامل از یک جهت و نقش عمده تورم در رشد و توسعه اقتصاد از جهت دیگر موجب شد تا در این مقاله تنها به رابطه ارز با تورم در کشورمان بپردازیم .

با توجه به اینکه بازار سرمایه در کشور ما، مراحل کودکی خود را سپری می کند و جهت توسعه کمی و کیفی این بازار مطالعه جنبه های گسترده اقتصادی، پولی و مالی آن اهمیت حیاتی پیدا می کند. این مسئله می تواند بیانگر ضرورت توجه به رابطه عوامل کلان اقتصادی از جمله تورم و سیاست های ارزی با شاخص های مختلف اوراق بهادار از جمله قیمت سهام باشد.

مقدمه :

یکی از مهمترین اهداف و سیاست های اقتصادی کشور ها رشد و توسعه اقتصادی و کسب حداکثر وجوه ارزی ناشی از صادرات کالا و خدمات است. چنانچه صادرات کالا ها و خدمات و سرمایه گذاری در کشور بیشتر از واردات کالاها و خدمات و خروج سرمایه باشد، کشور با مازاد تراز ارزی مواجه می گردد که در حقیقت عامل محرک رشد اقتصاد در کشور است. رشد اقتصادی با توسعه بازارهای داخلی ، افزایش کارایی و تولید و نهایتآ افزایش کیفیت کالاها و خدمات همراه است .

در بحث توسعه بازارهای داخلی، پرداختن به بازار بورس در ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که نرخ ارز بر روی قیمت سهام و بالتبع آن بازده سهام تاثیر خواهد گذاشت . با توجه به این مطلب که بازده سهام و قیمت آن نشان دهنده توانایی شرکت در جذب سرمایه گذاری ها و نهایتآ افزایش سرمایه گذاری خواهد شد، پرداختن به نرخ ارز یکی از فاکتور های مهم برای رسیدن به رشد اقتصادی خواهد بود.

نرخ ارز و نوسا نات آن و در حقیقت انتخاب صحیح و بهینه نظام های ارزی تاثیر مهمی در سرمایه گذاری ها در کشور و صادرات و واردات خواهد داشت و بنابراین دارای اهمیت بسیار بالایی برای مسئولین اقتصادی کشور است .

تعریف ارز

در فرهنگ معین ، ارز به ارزش ، بهاء، قیمت و نرخ یا برابری پول داخلی با پول های بیگانه (خارجی) تعریف شده است . در مکالمات بازرگانی و اقتصادی امروز ، ارز به معنی پول رایج خارجی استفاده شده است وطبق تعریف مالیه از ارز خارجی ،ارز در مفهوم وسیع و بسط یافته، شامل کلیه وسایل پولی پرداخت های خارجی می باشد[1].

از طرفی نرخ ارز ، قیمت یک واحد پول خارجی ، حق برداشت مخصوص((SDR و یا طلا در مبادله با پول رایج یک کشور است [2].

رژیم های ارزی

ارزش پول ملی کشور در حقیقت قدرت برابری آن با پول کشورهای دیگر است و نرخ ارز بیانگر ارزش یک پول نسبت به پول های دیگر است ، که عرضه و تقاضای آن تجارت و پرداخت های بین الملل را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین ارزش پول ملی هر کشور نشان دهنده عملکرد واقعی شاخص های اقتصادی آن کشور است و نرخ تبدیل پول امری دستوری نیست . هرچند برخی دولت ها در تعیین سیاست ها و رژیم های تثبیت نرخ ارز دخالت می کنند ، اما در بازارهای جهانی نرخ مبادله بر مبنای بازار است. در این جا به معرفی برخی رژیم های ارزی پرداخته و در نهایت مشکلات انتخاب رژیم مناسب در ایران را بازگو خواهیم کرد.


دانلود با لینک مستقیم


بازار ارز درایران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد