هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد افسردگی

اختصاصی از هایدی تحقیق در مورد افسردگی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 17 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

1-1 مقدمه:

افسردگی یکی از شایع ترین مشکلات روان شناسی است که به طور حتم هر کس را چه از طریق تجربیات شخصی و یا از طریق افسردگی یکی از اعضای خانواده تحت تأثیر قرار می دهد ( رزاقی، 1381). تفکر شدید منفی با استرس و اختلالات احساسی همواره است . وقتی که فرد ناراحت شود وقتی افکار ناخوشایند به ذهن انسان خطور می کند نگران و مضطرب می شود. در اثر افکار منفی است که سنگی و بی روحیه و مضطرب می گردد. احساس شکست می کند و ناکامی را تجربه می کند افکار منفی و به عبارتی برداشت هایی را که فرد به صورت منفی دارد افسردگی را بوجود می آورد.

آرامش و شادی را باید در این شناخت ها جستجو کرد. ریشه هر احساس ناخوشایندی در تفکر منفی است که فرد دارد قبل از استرس و هنگام آن چه افکاری از ذهن میگذرد چون این افکار علت اصلی ناراحتی است با بازسازی آن حالت ها تغییر پیدا می کند.

افکار منفی بدون اراده فرد و خود بخود و بدون اینکه فرد خواسته باشد در ذهن جاری می شود و کمترین شکلی به حقانیت و وجود خارجی داشته باشد ندارد( قراچه داغی، 1371؛ به نقل از برنز، 1075).

2-1 بیان مسئله:

افسردگی یک نوع شرایط روان شناختی است که نحوه تفکر و احساس انسان را تغییر می دهد و همچنین رفتارهای اجتماعی انسان و سلامت عمومیش را تحت تاثیر قرار می دهد ( سیف، سوسن 1368) بر اساس افکار منفی که فرد دارد و این افکار منفی به شدت ادامه پیدا می کند و تبدیل به افسردگی می شود علائم افسردگی: گریه، بی قراری، در بعضی از افراد کم اشتهایی، میل به حرکت، بالا رفتن ضربان قلب از علائم شایع افسردگی است ( پورافکاری، 1370).

افسردگی یک اختلال خلق و عاطفه همراه با غم است که بیمار را دچار کاهش علاقه و عدم لذت بردن از اکثر یا همه فعالیتها و سرگرمی در روزمره زندگی می کند. این اختلال همراه با علایم افسردگی است. خصوصیت افسردگی تغییر در خلق است که شامل یک احساس غمگینی از ناامیدی خفیف تا احساس یاس می باشد. این تغییر خلق برای روزها، هفته هاف ماهها و سالها ادامه داردف همراه این تغییر خلق تغییرات شخصی در رفتار، نگرش، تفکر، کارآئی و اعمال فیزیولوژیک وجود دارد .

افسردگی یک اختلال خلق است که بوسیله تغییرات وسیعی در احساس، نگرش و اعتقاداتی که شخص از خود و جهان دارد مشخص می شود( راولینزوهکوک...) افسردگی جزء اختلالات عاطفی طبقه شده هستند و به آنها ترتیب علمی داده شده است به همه بیمارستانهای روانی اجازه داده شده است تا بیماران را داوطلبانه پذیرش نمایند ( کریپلین 1986).

3-1 اهمیت مسئله:

پژوهش ها نشان می دهد که روان درمانی در بعضی از موارد معادل یا برتر از داروهاست و در هر حال روش موثری است روان درمانی یکی از مفیدترین روش های درمانی برای بیماریهای مختلف است و انتظار می رود برای درمان سایر اختلالات از جمله افسردگی توجه بیشتر شود.

روان درمانی که بوسیله ونت ابداع شد نوعی روان درمانی ساخت یافته کوتاه مدت است که برای رسیدن به اهداف درمانی از مشارکت فعالانه بیمار و پزشک کمک می گیرد این نوع درمان در رابطه با نگرش های منفی فرد موثر واقع می شود. گرایش آن به مسائل جاری و حل آنهاست. درمان معمولاً بصورت انفرادی صورت می گیرد. هر چند از روش های گروهی نیز استفاده می شود. این نوع روان درمانی ممکن است همراه با داروها به عمل آید.

روان درمانی به طور عمده در مورد افسردگی و اضطراب هم به کار می رود در حالاتی مثل احساس هراس و پارانوئید نیز استفاده می شود.

( پور افکاری، 1370؛ به نقل از کلاپان 1988).

افسردگی یکی از شایع ترین بیماری های روحی در بین افراد به خصوص در میان خانم ها در دوران بارداری و پس از زایمان در بعضی از خانمها بوجود می آید با توجه به اینکه یکی از علت های اصلی آن ناشناخته است ولی توجه زیادی به آن می شود (دیوید برنز-1381 ).

1-2 سوالات تحقیق:

آیا رابطه ای بین افسردگی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان وجود دارد؟


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد افسردگی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد