هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره چگونه در حفظ منابع طبیعی بکوشیم

اختصاصی از هایدی تحقیق درباره چگونه در حفظ منابع طبیعی بکوشیم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 12

 

بسمه تعالی

موضوع اول : چگونه در حفظ منابع طبیعی بکوشیم ؟

آیا می دانید منابع طبیعی یعنی چه و به چه عوامل وپدیده هایی منابع طبیعی می گویند ؟

آب ، خاک ، باد ، خورشید ، جنگلها ، مراتع ، کوه ، کویر و دشت همه از منابع طبیعی بشمار می روند و باید در حفظ آنها کوشیده ، محیط زیست خود را سلامت نگه داریم . برای حفظ و نگهداری نیروی خورشیدی که منبعی قدرتمند و از جمله نعمت های بزرگ خداوند است باید با ساخت مخزنه و محفظه های عظیم خورشیدی ، نور و نیروی عظیم خورشید را بصورت باطریهای خورشیدی حفظ و نگهداری کنیم تا بهره لازم گرفته شود . در مورد آب ، خاک ، جنگلها ، مراتع کوهستانها و دشتها لازم است تا انسانها کمی بیاندیشند .

آب :

از هدر رفتن آب پاک ، باران ، برف و آبهای تصفیه شده جلوگیری کنیم و با اتخاذ روشهای صحیح و هدایت آبهای سطحی روان ، با ساخت نهرهای مخصوص و احداث مخازن و سدهای بزرگ ذخیره سازی ، از این آبها و آب رودخانه ها حفاظت کرده ، با آلوده کنندگان آبها برخورد شدید نمائیم . برای حفظ سلامت آب ، باید نیروهای خاصی بالاخص در جنگلداریها آموزش داده شوند و حضور دائمی در مناطق مربوطه داشته باشند و به مراقبت مشغول شوند .

خاک : خاک نیز منبع مهم دیگری است که کشت زمین های کشاورزی ، رشد چمنزارها و ایجاد مراتع و جنگلها به آن بستگی دارد . در گذشته دور ، یعنی زمانی که پدران و مادران ما متولد شدند وضعیت خاک کشور ما به این شرح بود : 10 درصد کشاورزی - 6/1 درصد مرتع - 7 درصد جنگل - 7 درصد آب - 50 درصد مناطق مستعد برای جنگلداری و ایجاد جنگل . البته امروزه این آمار به مراتب کمتر از گذشته است و بر اثر افزایش جمعیت و عدم توجه مردم ومسئولین به اهمیت این منابع ، این درصدها تقلیل چشمگیر یافته اند . یکی از راههای حفظ منابع طبیعی ، جلوگیری از قطع درختها ، ممانعت از چرای دامها و حیوانات اهلی ، حفظ بهداشت محیط زیست می باشد .

باد : از این منبع مهم و انرژی زا می توان با برنامه ریزی صحیح و ایجاد صنایع سودمند بهره گرفت . برای مثال برای ایجاد برق در مناطق با ذخیره استفاده نمود .

در کوهستانها که محیط طبیعی مناسبی برای رشد گیاهان دارویی کوهی ، همچنین تولد ، رشد و زندگی برخی از حیوانات مانند شیرکوهی ، بز کوهی ، قوچ کوهی ، گرگ ، کبک ، شاهین ، باز ، عقاب و قرقاول و سایر حیوانات می باشد و سبب حفظ چرخه منظم زندگی حیوانی و گیاهی می باشند، باید از مامورین جنگلبانی دلسوز و متعهد استفاده نمود و جلوی شکارهای غیرقانونی را گرفت ، همچنین برای حفظ این منابع طبیعی مهم که در استخراج معادن سنگ ، فلز و مواد کانی بسیار بااهمیت و موثر هستند کوشید تا از تخریب کوهها و ساخت مناطق مسکونی در آن جلوگیری شود چراکه بخشی از منابع انرژی ، همچنین اکوسیستم جانوری و‌ آب و هوایی مناسب برای زندگی انسانها به این بخش یعنی کوهستانها مرتبط است .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره چگونه در حفظ منابع طبیعی بکوشیم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد