هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت خصوصیات شیمیایی آب های آشامیدنی

اختصاصی از هایدی پاورپوینت خصوصیات شیمیایی آب های آشامیدنی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

نوع فایل:  ppt _ pptx ( پاورپوینت )

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید : 

 

تعداد اسلاید : 17 صفحه

خصوصیات شیمیایی آب های آشامیدنی PH: غلظت یونهای هیدروژن، اسیدیته یا قلیایی بودن را مشخص می کند.PH آب معمولاً در حدود 7 (خنثی) است. جامدات محلول در آب: آلی و یا غیر عالی هستند. مواد رادیواکتیو: مقدار مجاز در آب شرب برای ذرات آلفا و بتا به ترتیب 1 /0 و 1 بکرل از سوی WHO اعلام شده است. سختی آب Hardness of water: از آن می توان به صورت نیروی خراب شدن صابون در آب تعریف کرد.
اگر مقدار زیادی آب لازم باشد تا صابون کف کند، آب سخت است سختی آب معمولاً سبب حل شدن جزء بیکربنات کلسیم و بیکربنات منیزیم، سولفات کلسیم و سولفات منیزیم است. جدول سختی آب بر اساس میزان کربنات کلسیم آب آشامیدنی باید سختی متوسط داشته باشد اگر سختی آب بیش از 3 بود باید سبک شود. معایب سختی آب مصرف بیشتر مواد پاک کننده و صابون رسوب کربنات ها روی ظروف و مصرف سوخت بیشتر تغییر رنگ و بوی غذا دوام کمتر پارچه ها و عمر کوتاه لوله ها و اتصالات روشهای از بین رفتن سختی آب سختی موقت آب: از طریق جوشانیدن، افزودن آهک و کربنات سدیم سختی دائم آب: از طریق افزودن سدیم بین میزان سختی آب و ابتلا و مرگ و میر به علت بیماریهای قلبی رابطه معکوس وجود دارد.
اختلالات ناشی از ناخالصی آب سرب: در اثر آلودگی آب به فاضلاب صنعتی وارد آب می شود.
موجب اختلال خونسازی، آنزیمها، استخوانها و اعصاب می شود. بیش از نیم میلی گرم در لیتر مسمومیت می دهدو ایجاد خط سیاه کنار لثه، درد شکم، جنون و بیماریهای قلبی و عروقی می شود. جیوه: باعث آلودگی آب و حیوانات آبزی شده و ایجاد درد، اختلالات شدید عصبی، صدمه کلیوی و نقص های مادرزادی می شود.
فلوئور: میزان طبیعی در آب5 /1- 0/5 میلی گرم در لیتر است.
کمتر از5 /0 ایجاد پوسیدگی دندان و بیشتر از5 /1 سبب فلوئوروزیس شده که با شکنندگی دندان ها، زرد و لکه دار شدن آنها نمایان می شود. کادمیم: ایجادضایعات دردناک استخوانی و شکنندگی استخوانها می شود. نیترات: آلودگی آب با نیترات معمولاً در اثر تماس با کود شیمیایی روی می دهد. نیتریت بهتر است برابر با صفر و آمونیاک آزاد و املاح آب از 50 میلی گرم در لیتر بیشتر نباشد. دی اکسید گوگرد: ترکیب دی اکسید گوگرد با آب ایجاد اسید سولفوریک می کند که اثر تحریکی بر مجاری فوقانی تنفسی دارد.
روشهای تصفیه آب رسوب و حوضه های ته نشینی انعقاد استفاده از صافی ها هوادهی جوشانیدن گندزدایی روشهای گندزدایی آب حرارتی: به مدت 20-5 دقیقه در مواقع فوری کاربرد دارد پرتو افکنی: با استفاده از نور خورشید، لامپهای UV که لامپهای UV به علت گرانی مورد مصرف کمی دارند. شیمیایی: برم، ید، ازن و کلر و ترکیبات آنها جدول آب آشامیدنی بر اساس تعداد کلی فرم طرز تهیه کلر مادر 300 گرم پرکلرین 20لیتر آب محلول کلر مادربرای یکماه اعتبار دارد. فواید کلر : ضدعفونی کردن آب - ازبین بردن اجزای مولد بو و طعم(از رشد جلبکها و لجن جلوگیری می کند)- کمک به انعغاد آب،آهن و منیزیم آب در حدود 7 باشد بیشترین اثر گندزدایی کلروجود دارد .
Ph بیشتر از5 /8 باشد گندردایی کلر نا مطمئن است.
Ph خصوصیات آب چاه 1)محل استقرار چاه آب برای جلوگیری از آلودگی میکروبی حداقل 15 متر با فاضلاب فاصله داشته باشد. فاصله کف چاه فاضلاب تا سطح آب زیرزمینی حداقل 3 متر فاصله باشد. هیچیک از م

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  ................... توجه فرمایید !

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه جهت کمک به سیستم آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان میباشد .

 



 « پرداخت آنلاین »


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت خصوصیات شیمیایی آب های آشامیدنی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد