هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تاریخچه ذرت

اختصاصی از هایدی تاریخچه ذرت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 15

 

مقدمه

منشا و تاریخچه ذرت :

منشا اولیه ذرت آمریکای مرکزی است . ذرت اصلی ترین زراعت جهت تامین مواد غذایی در آمریکای شمالی و مرکزی و جنوبی قبل از کشف قاره جدید بوده است.

پژوهشهای باستانشناسی در کشور مکزیک مشخص نموده است که ذرت حدوداً 4500 سال قبل از میلاد در آنجا کشت گردیده است. ذرت نه تنها به عنوان غذای اصلی مردم محسوب میگردیده بلکه نقش و اهیمت بسیار مهمی در زندگی مردم ، آداب و مراسم مذهبی و تاریخ مردم در آمریکای جنوبی ، مرکزی و شمالی داشته است.

والدن 3 مبدا اولیه برای ذرت ذرک می نماید که این سه مبدا منطبق با سه تمدن بزرگ در آمریکای جنوبی و مرکزی بوده است و اوویلوف مبدا اولیه ذرت را جنوب مکزیک آمریکای مرکزی ، آمریکای جنوبی ، مرکز آمریکای جنوبی ( پرو،اکوادور، بولیوی ) ذکر می کند. براندولینی (1967 ) 2 مرکز اولیه ذرت را در آمریکا نام برده است :

A : ناحیه شمال خط استوا ( آمریکا ، مکزیک ، آمریکای مرکزی ، کلمبیا ، ونزوئلا )

B: ناحیه جنوب خط استوا ( اکوادور ، پرو ، بولیوی ، پاراگوئه ، برزیل ، آرژانتین ) یعنی نواحی که در آنجا اکثرا فرمهای اولیه پرو و بولیوی دیده می شود.

پس از کشف قاره آمریکا توسط کریستف کلمب در سال 1943 ذرت وارد اسپانیا گردید و از آنجا به ا یتالیا ، پرتقال ، و سایر کشورهای اروپایی گسترش یافت . پرتقالیها در اوایل قرن شانزدهم میلادی ذرت را وارد اندونزی ، آفریقا ، هندوستان و چین نمودند. زراعت ذرت در اواخر قرن شانزدهم میلادی ، در چین انجام می گرفته است . پس از ورود ذرت به اروپا به ویژه در جنوب و غرب اروپا ( قرن 16 تا 19) تا مدتها تصور این بود که منشا این گیاه کشورهای آسیایی است و به همین دلیل آنرا گندم ترکی ( Turkish Corn ) می نامیدند و عقیده داشتند که ذرت از آسیای صغیر یا مصر وارد اروپا شده است

اهمیت محصول ذرت :

ذرت به دلیل ویژگیهای بسیار زیاد خود به ویژه به دلیل قدرت سازگاری با شرایط اقلیمی گوناگون بسیار زود در تمام دنیا گسترش یافت و مکان سوم را بعد از گندم و برنج از نظر سطح زیر کشت به خود اختصاص داد. درحال حاضر در بیش از 130 میلیون هکتار از اراضی دنیاکشت می گردد. تجربیات علمی و آزمایشهای متعددی که در نقاط مختلف دنیا بر روی ذرت انجام گرفته مشخص نموده است که ذرت علاوه بر آنکه علوفه ای بسیار مطلوب برای دام می باشد از نظر تامین انرژی نیز بی نظیر ا ست . به همین دلیل امروزه ذرت در تغذیه مرغ و تولید تخم مرغ به عنوان یک غذای پرانرژی دارای اهمیتی بسیار زیاد شناخته شده است . بالاترین مقام و ارزش را درمقایسه با سایر غلات دارا می باشد. ذرت بیشتر برای استفاده از دانه و سیلوکردن آن که دارای مصارف مختلف می باشد کشت می گردد. نزدیک به 25-20 درصد از تولیدات جهانی ذرت به صورت مستقیم درشکلهای مختلف ( آرد ، شیرینی ، کنسرو ، فرنی ذرت ) در تغذیه انسان و 75-60 درصد آن به صورت های مختلف مانند دانه ، خمیر ، پودر ، سیلو و... به مصرف غذای دام می رسد. بعلاوه حدود 5 درصد تولید ذرت نیز جهت فرآورده های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. در صنعت دانه های ذرت دارای مصارف زیادی است . ذرت در صنعت به طور گسترده مورد بهره برداری قرار می گیرد. ارزش غذایی فرآورده های صنعتی ذرت بسیار مهم می باشد.

ذرت یکی از ارزان ترین و خالصترین منابع تولید مواد آلی جهت مصارف صنعتی است در کارخانجات نشاسته سازی از ذرت ، نشاسته ، خوراک دام ، شربت قند و روغن استخراج می کنند. در صنایع تقطیری از ذرت تخمیر شده الکل و ازجوانه ذرت روغن بدست می آید.

اهداف پژوهش :

برآورد تابع تولید ذرت

برآورد کشش های عوامل تولید ذرت

بررسی تاثیر مقدار مصرفی نهاده ها برمیزان تولید ذرت

سوالاتی که در این پژوهش پاسخ آنها را می یابیم :

تاثیر مصرف سموم و کودهای شیمیایی بر میزان تولید ذرت چگونه است ؟

چه رابطه ای بین مقدار بذر مصرفی و میزان تولید ذرت وجود دارد ؟

پیشینه :

مظهری و یزدانی ( 1371) در مطالعه ای تحت عنوان « برآورد و تحلیل تابع تولید چغندر قند در شهرستان مشهد » مهمترین عوامل موثر برمیزان و تولید چغندر قند را بررسی کردند. در این مطالعه به منظور تخمین توابع تولید در منطقه مورد مطالعه آمار های مقطعی مربوط به سال زراعی 71-1370 مورد استفاده قرار گرفته است و از بین 5000 چغندرکار مشهدی 100 نفر از طریق نمونه گیری تصادفی سیستماتیک انتخاب شدند و پرسشنامه های مربوط از طریق مصاحبه حضوری تکمیل شد در این پژوهش تابع تولید چغندرقند ، هم بر اساس مقدار نهاده ها و هم بر اساس ارزش نهاده ها برآورد شده برای این مطالعه دو تابع کاب داگلاس و ترانس لوگ مورد نظر بود که پس از برآورد هر دو تابع و مقایسه آنها مشخص شد که دو تابع تفاوت معنی دارای با هم ندارند بنابراین از کاب داگلاس که ساختار محدود شده ترانس لوگ بود استفاده شد. این بررسی نشان داد که کشت چغندر قند در شهرستان مشهد بصورت غیر متراکم و سطحی است و افزایش تولید چغندر قند به مقدار زیادی به افزایش سطح زیر کشت بستگی دارد که با توجه به محدود بودن زمینهای زراعی و محدودیت منابع آب درمحدوده پیشنهاد شده برای افزایش تولید ، تحقیقاتی در زمینه افزایش بازده به عمل آوردند و نتایج آن درمنطقه انتشار یافت و همچنین برای نیل به هدف افزایش تولید علاوه بر تامین نهاده های مهم تولیدی با قیمت مناسب باید تسهیلات و آموزشهای لازم جهت بکارگیری و ترکیب مناسب نهاده ها باهم دیگر و نیز یکپارچه کردن زمینهای زراعی و رسیدن به اندازه های مطلوب جهت مکانیزه کردن هر چه بیشتر کشت چغندر قند به منظور کاهش هزینه های تولید و افزایش درآمد به کشاروزان ارائه شود.

فتاحی اردکانی ( 1375) در مطالعه ای با عنوان «برآورد تابع تولید پسته وعوامل موثر در آن » به بررسی عوامل موثر برمیزان تولید وتابع تولید پسته در شهرستان اردکان پرداخته است . دراین مطالعه از دوروش نمونه گیری دومرحله ای استفاده شده است و 156 پرسشنامه از بین پسته کاران اردکان در سال زراعی 75-1374 جمع آوری شده که 6 عدد آن ناقص تشخیص داده شده و درمجموع 150 نمونه انتخاب شده روش مورد استفاده در طبقه بندی داده ها روش داینوس می باشد و جهت بررسی عوامل موثر


دانلود با لینک مستقیم


تاریخچه ذرت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد