لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 5
وظایف عمده مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان
وظایف مدیریت
1. برنامهریزی:
تجسم و طراحی عملیات؛ جمعآوری اطلاعات؛ تعیین اهداف؛ تحلیل اطلاعات؛ تعیین خط مشی؛ ارزیابی راهحلها؛ تعیین مشاغل؛ انتخاب بهترین راه حل
2. سازماندهی:
ایجاد ساختار رسمی؛ شناسایی و گروهبندی فعالیتها؛ تعیین مراتب سطوح؛ ایجاد هماهنگی بین وظایف و فعالیتها؛ تعیین حدود اختیارات و مسؤولیتها
3. رهبری و سرپرستی:
یگانهسازی اهداف فرد و سازمان؛ رهبری؛ ارتباط و قلمرو ارتباطی؛ انگیزش
4. ارزیابی:
نظارت و سنجش برنامهها و فعالیتها؛ ارزیابی انحرافات از برنامه؛ اندازهگیری فعالیتهای زیردستان؛ انجام اقدامات اصلاحی
وظایف عملیاتی و اجرایی
1. استخدام (کارگزینی):
کارمندیابی؛ ترفیع و انتقال؛ انتخاب (مصاحبه و آزمون استخدامی)؛ اطلاعات و آمار پرسنلی؛ انتصاب
2. آموزش و توسعه منابع انسانی:
نیازسنجی آموزشی؛ پیشبینی محل و تسهیلات آموزشی؛ برنامهریزی آموزشی؛ اجرای برنامههای آموزشی؛ تأمین مربی؛ ارزیابی آموزشی
3. جبران خدمات (حقوق و دستمزد):
تجزیه و تحلیل شغل؛ تنظیم طرح حقوق؛ تعیین استاندارد کار؛ تعیین دستمزدهای تشویقی؛ ارزشیابی مشاغل
4. نظام روابط کار (حقوق کارگر و کارفرما):
عقد قرارداد؛ نظارت در امور انضباطی؛ تعیین شرایط و ساعات کار؛ رسیدگی به شکایات
5. نظام نگهداری کارکنان (بهداشت و ایمنی و خدمات رفاهی کارکنان):
نظارت در امر بهداشت و خدمات درمانی؛ نظارت در امور آموزش ایمنی؛ نظارت در برنامهریزی و اجرای امور ایمنی؛ بیمه کارکنان؛ کمک در طرحریزی مهندسی انسانی؛ ایجاد تسهیلات رفاهی
6. جدا شدن کارکنان از سازمان:
اخراج؛ بازنشستگی؛ بازخرید
شرح وظایف
- انجام کلیه امور پرسنلی , رفاه و تعاون , دبیرخانه
- انجام کلیه امور کارگزینی شامل تهیه و صدور احکام ترفیع , ارتقاء گروه , مرخصی , بازنشستگی , بازخریدی , ماموریت و غیره
- اجرای کلیه قوانین و مقررات آئین نامه ها و دستور العمل های استخدامی و اداری و دستوررات صادره از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور
- ابلاغ احاکم صادره توسط هیئت بدوی تجدید نظر دادگاه تخلفات اداری
- تکمیل پرونده های استخدامی و تهیه خلاصه پرونده و بایگانی انها
- تشکیل کمیته اجرائی مرحله دوم و شورای ارزشیابی مدیران و کارشناسان تخصصی و تحقیقی و صدور احکام آنان
- همکاری در تهیه بودجه سازمان با واحد مربوط
- انعکاس بررسی و شایستگی و استعداد مستخدمین از پرونده های مربوطه بمنظور تعیین استحقاق و ترفیع به واحدهای ذیربط
- جمع آوری و تنظیم آمار پرسنلی
- نگهداری و حفاظت پرونده ها و سوابق مستخدمین سازمان در بایگانی پرسنلی
- انجام امور مربوط به بازنشستگی و وظیفه و رفاه – عمومی کارکنان و نظارت بر تعاونی کارکنان
- انجام امور مربوط به وامهای مختلف و کمک های غیرنقدی و هزینه عائله مندی کارکنان در چهارچوب مقررات
- مطالعه قوانین و طرحهای استخدامی و اظهار نظر در مورد طرحهای مورد عمل
- پیش بینی کادر مورد نیاز سازمان با هماهنگی واحدهای ذیربط
- برنامه ریزی پیرامون تامین نیروی انسانی متخصص در قالب تشکیلات و پستهای سازمانی با هماهنگی واحدهای ذیربط
- انجام امور استخدام پرسنل مورد نیاز با رعایت قوانین و مقررات موجود
- انجام کلیه امور مربوط به استخدام (اخذ مجوز نشر آگهی ثبت نام و برگزاری آزمون)داوطلبان استخدام در سازمان ثبت احوال کشور
- تهیه دستور العمل های مربوط به امور اداری و استخدامی
- نظارت بر امور استخدامی ادارات کل استان و راهنمایی و ارشاد آنها
- تنظیم و اجرای برنامه های مربوط به تعمیرات جزئی و نگهداری و تنظیف ساختمانها و وسائل موجود در حوزه مرکزی سازمان
- برنامه ریزی در جهت نوسازی ادارات و فضاهای کاری کارکنان و محل های نگهداری اسناد سجلی و سخت افزارها
- بازدید از اراضی و محل های مورد نظر بمنظور جمع آوری اطلاعات جهت طرح نقشه و پروژه های ساختمانی متناسب با وضعیت جوی منطقه
- طراحی و تهیه پروژه های ساختمانی مورد نیاز در ارتباط با نوسازی ادارات ثبت احوال در سطح کشور
- تهیه پروژه های معماری داخلی ساختمان ادارات و نظارت بر عملیات اجرائی آنها با توجه به ویژگیهای خاص ثبت احوال
- تعیین مشخصات فنی و تزئینی ساختمان ادارات و توصیه ضوابط و معیارهای مورد نیاز پروژه های ساختمانی
- انجام محاسبات فنی و ارزیابی و برآورد اعتبار طرحهای ساختمانی و نظارت بر کار مجریان طرح
- پیش بینی تجهیزات لازم جهت اجرای طرحهای مربوط به نوسازی ادارات ثبت احوال
- نظارت بر اجرای عملیات ساختمانی و سنجش و ارزیابی پروژه های در دست اقدام
- طراحی و محاسبه پروژه های حرارتی , تهویه و تاسیسات از قبیل آب و برق , فاضلاب , آسانسور و غیره
- محاسبه نیروی برق مصرفی و تاسیسات و تجهیزات ساختمان
تحقیق در مورد وظایف عمده مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان