مقالات علمی پژوهشی چاپ شده با فرمت pdf صفحات 13
چکیده :
یکی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به نظام آموزشی است و تا زمانی که نتوانیم نظام آموزشی را با این سیستم
هماهنگ کنیم در پیشبرد وسیع این نظام اقتصادی موفق نخواهیم بود. نظام آموزشی و بالاخص نظام آموزش عالی کشور
بایستی از طریق آموزش و پرورش افراد جامعه در همه ی سطوح، آن ها را برای پذیرش و نقش آفرینی در این عرصه آماده
کند. یکی از مقوله هایی که می تواند نشان دهنده ی موفقیت و یا عدم موفقیت نظام آموزشی در پیشبرد اهداف اقتصاد
مقاومتی باشد، میزان پذیرش و یا عدم پذیرش اقتصاد مقاومتی و مقوله های آن از جانب دانشجویان است.بر اساس همین
ضرورت، ما در پژوهش حاضر به دنبال بررسی تاثیر سیستم آموزش موجود در سطح دانشگاهی بر پذیرش اقتصاد مقاومتی از
0 و با محوریت تاثیر آموزش بر / طرف دانشجویان هستیم . که در این راستا پرسشنامه ای محقق ساخته با ضریب آلفای 78
میزان پذیرش اقتصاد مقاومتی از طرف دانشجویان، تدوین و به طور تصادفی بین 768 نفر از دانشجویان دانشگاه های شهر
چابهار توزیع و جمع آوری گردید .نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل)از طریق آزمون t(داده های جمع آوری شده نشان دهنده ی
این امر است که هر چهار بعد اثر گذار آموزش)محتوا، زمینه، فرآیند و برونداد( بر حد پذیرش اقتصاد مقاومتی از جانب
دانشحویان اثرگذار هستند. همچنین در انتهای پژوهش حاضر پیشنهادهایی جهت بهبود روند پذیرش اقتصاد مقاومتی ناشی از
نظام آموزش عالی و تحقق کامل اقتصاد مقاومتی در کشور عزیزمان ایران ارایه گردیده است.
واژگان کلیدی: آموزش آموزش عالی اقتصاد مقاومتی هماهنگی نظام آموزشی با اقتصاد مقاومتی
بررسی تاثیر نظام آموزش عالی بر پذیرش اقتصاد مقاومتی از طرف دانشجویان