هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله نقش های مدیریتی مینتزبرگ

اختصاصی از هایدی مقاله نقش های مدیریتی مینتزبرگ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله نقش های مدیریتی مینتزبرگ


مقاله نقش های مدیریتی مینتزبرگ

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه:186

 

 فهرست مطالب

 

الف) نقش های مراوده ای

مدل سیستم اجتماعی برای مدرسه بازخوردهای سیستم مدرسه

حلقه های بازخورد درونی

حلقه های بازخورد بیرونی

شبکه مدیریت

5-تئوری Z

تئوری جایگزینهای رهبری

تئوری رهبری (کاریزماتیک)

تعاریف سازمان یادگیرنده

اهداف سازمان یادگیرنده سطوح یادگیری سازمان یادگیرنده

یادگیری تک حلقه ای

یادگیری دو حلقه ای

یادگیری سه حلقه ای (یادگیری درباره یادگیری):

فرآیند یادگیری سازمانی دارای مراحل زیر است

کسب دانش

حافظه سازمانی

تفسیر اطلاعات

ابعاد سازمان یادگیرنده

ابعاد سازمان یادگیرنده

تسلط فردی

مدل های ذهنی

یادگیری تیمی

سطوح حوزه های معرفتی فراگیری سازمانی

 

مدل سیستم اجتماعی، اولین بار در سال 1952 به وسیله گتزلر به عنوان چارچوبی روان شناختی- جامعه شناختی برای مطالعه مدیریت آموزشی ارائه شد. نظریه سیستم ها و مدل سیستم باز به عنوان چارچوب های مفهومی، برای توصیف و توضیح ساختارها و فراگردهای سازمان های آموزشی و مدرسه ها سودمندند. به موجب مدل سیستم اجتماعی، عملکرد و رفتار سازمانی به وسیله چهار دسته از عناصر تعیین می شوند ساختار، افراد انسانی، جو گروهی و فرهنگ جامعه.

هوی میسکل چهار دسته عناصر اصلی داخل سیستم مدرسه را به عنوان خرده سیستم های ساختاری، فردی، فرهنگی و سیاسی مشخص کرده اند. این خرده سیستم ها دروندادها را از محیط گرفته، دگرگون می سازند. کنش و واکنش های متقابل آنها، نظام عملیات سیستم را به وجود می آورند. عملیات و فعالیت های سیستم تحت تأثیر فرصت ها و تقاضای محیطی شکل می گیرند. ساز و کارهای بازخورد، سیستم را قادر می سازند که کیفیت کار خرده سیستم های درونی خود را ارزیابی کند در نتیجه اختلاف میان عملکرد واقعی و عملکرد منتظره شناسایی می شوند و سیستم نسبت به اصلاح، تنظیم و تغییر اقدام به عمل می آورد.

  • مدرسه به عنوان یک سازمان رسمی، دارای ساختار بوروکراتیک است.
  • الزامات و تعهدات معین شده توسط سازمان رسمی، انتظارات بوروکراتیک نامیده می شوند.
  • انتظارات سازمانی، نقش های سازمانی را در قالب پُست ها، مقام ها، سمت ها و مشاغل سازمان، تعریف می کنند.
  • نقش ها و انتظارات بوروکراتیک، الزامات رسمی رفتار و عملکرد سازمانی محسوب می شوند.
  • انتظارات معمولاً به عنوان قواعد و مقررات سازمانی رسمیت یافته، تدوین و تصویب می شوند.
  • بروندادها، شاخص های تحقق هدف محسوب می شوند.
  • بروندادهای نظام آموزشی شامل موفقیت و پیشرفت، رضایت شغلی، افت تحصیلی و کیفیت عملکرد کلی است.
  • اثربخشی سازمانی از نظر سیستم اجتماعی، عبارت است از میزان توافق نتایج واقعی با نتایج منتظره.

دانلود با لینک مستقیم


مقاله نقش های مدیریتی مینتزبرگ
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد