هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد بررسی غلظت یون های مختلف اسیدی

اختصاصی از هایدی تحقیق در مورد بررسی غلظت یون های مختلف اسیدی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد بررسی غلظت یون های مختلف اسیدی


تحقیق در مورد بررسی غلظت یون های مختلف اسیدی

تحقیق در م

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه13

                                                             

فهرست مطالب

 

 

مواد و روشها

 

اهداف

 

نتایج و بحث

 

سپاسگزاری

 

میانگین غلظت یون های مختلف و PH باران در هر ایستگاه و میانگین آن ها در کل شهر مشهد در فصل های پائیز و بهار در حداول 1 و2 ارائه شده است.

 

نتایح نشان داد که غلظت یون های اسیدی در ده مورد بارندگی شهر مشهد بالا بوده و PH این بارندگی ها نیز عملا از 6/5 یعنی آستانه  PH  در باران های معمولی کمتر است. به عبارتی دیگر باران های شهر مشهد با خصوصیات فوق مقداری اسیدی هستند. تفاوت در مقدار PH در بارن های مختلف در ارتباط با میزان آلاینده ها در جو می باشد. وقتی که زمان دو بارندگی نسبت هم نزدیک است،  معمولا بارندگی اولی آلوده تر و بارندگی دوم کمی تمیزتر است. در چنین شرایطی بارندگی اول باعث شستشوی جو شده و آلاینده ها را در حد وسیعی از جو می زداید. در مقایسه مقاطع مختلفی از یک بارندگی مشاهده گردیده که در اوایل بارندگی PH  قطرات آب باران  کمتر از مقدار آن در لحظات پایانی بارندگی است، به عبارت دیگر بارندگی ها در ابتدا اسیدی تر هستند.

 

مقدار متوسط بارندگی سالانه در سال های اخیر در حدود 237 میلی متر در سال است (1) . با توجه به متوسط بارندگی و غلظت یون های موجود در نمونه های باران،  مقدار نهشت یون های مختلف در اثر ریزش های جوی ( نهشت مرطوب) محا سبه گردید.  جدول شماره 3 مقدار متوسط نهشت اسیدی مرطوب یون های مختلف را نشان می دهد. بطور متوسط در هر سال، صرفا از طریق بارندگی مقدار 5/20 کیلوگرم اسید سولفوریک بر هر هکتار از سطح شهر مشهد فرود می آید که مقدار قابل توجهی است. نهشت اسیدی ناشی از بارش باران ، بطور متوسط مقدار 23/24 کیلو گرم اسید را بر هر هکتار از مساحت شهر مشهد فرود می آورد.  اگر به این مسئله توجه کنیم که اگر باران به صورت برف باشد ، از آنجا که ضریب شستشوی مرطوب برف به مراتب از باران بیشتر است ، مقدار بیشتری اسید را با خود به سطح زمین می آورد، آنگاه متوجه می شویم که در طول سال چه حجمی از اسید های مخرب بر دشت مشهد می بارد. علاوه بر این باید به این مطلب نیز توجه داشته باشیم که مقدار زیادی اسید نیز به صورت خشک بر زمین فرود می آید.

 

با توجه به اینکه در ایران تخمین درستی از نهشت اسیدی در نقاط مختلف وجود ندارد و یا بهتر بگوییم در این زمینه  کاری زیادی  صورت نگرفته است، بالاجبار مقدار نهشت اسیدی مرطوب شهر مشهد  با نتایج مشابه بدست آمده در منطقه اسنودونیا (Snowdonia ) در ولز بریتانیا مورد مقایسه قرار گرفته است . این منطقه در جنوب غربی انگلستان واقع شده است و شدت باران های اسیدی در این منطقه به حدی است که میزان اسید فرودی بر آن تنها در اثر نهشت اسیدی مرطوب از آستانه بحرانی  آن به شدت فراتر رفته است ( 8)  علت این امر وجود مزارع حیوانی  بسیار در این ناحیه است که می تواند منبع  تولید یون های مختلف باشد.  نمودار شماره  1و2  به ترتیب غلظت یون های مختلف و مقدار نهشت اسیدی متوسط سالانه را در مشهد و منطقه ولز

 

ورد بررسی غلظت یون های مختلف اسیدی و برآورد میزان نهشت مرطوب  در باران های بهاره و پاییزه مشهد  13


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد بررسی غلظت یون های مختلف اسیدی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد