هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود خدا شناسی

اختصاصی از هایدی دانلود خدا شناسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

 

 قسمتی از محتوای متن

 

تعداد صفحات : 52 صفحه

‏به نام خدا ‏ ‏فصل اول : خداشناسى ‏ ‏گردش در خارج شهر ‏ ‏روز جمعه اول اردیبهشت است، باغستانهاى زیبا و سبز و خرم،‏ ‏و شکوفه هاى رنگارنگ دیدگان را خیره و بینندگان را سرمست مى‎کند،‏ ‏پرندگان نغمه هاى شادى سر داده از این شاخ به آن شاخ و از این درخت‏ ‏به آن درخت در پروازند، نسیم بهارى انسانها و پرندگان را به طرب‏ ‏مى‎آورد.
‏ ‏ناصر دانشجوى رشته الهیات، و منصور دانشجوى علوم که فردى‏ ‏شکاک بود در همسایگى یکدیگر با هم آشنا شده اند; هر دو به قصد‏ ‏گردش و تفریح از شهر خارج مى‎شوند و در وسط راه از قضا بر لب‏ ‏رودى خروشان، باغى زیبا و ساختمانى قشنگ و مجهز به همه ابزار و‏ ‏وسایل زندگى نظر آنان را جلب مى‎کند; وارد باغ مى‎شوند، گذشته از‏ ‏انواع درختان و گلهاى زیبا و رنگارنگ و استخر شنا و خیابانهاى منظم،‏ ‏جویبارها و آبشارهاى فراوان بر زیبایى باغ افزوده است، در ساختمان‏ ‏باغ همه ابزار و وسایل زندگى، از فرشهاى گرانبها و تخت خوابها و مبلها‏ ‏و صندلیها و آلات سفره و آشپزخانه مجهز تا ساعتهاى دیوارى و‏ ‏لامپهاى فلورسنت و لوسترهاى زیبا و قشنگ مهیا و هر یک با تناسب‏ ‏خاصى قرار گرفته ; ولى متأسفانه از صاحب باغ و ساختمان در آنجا‏ ‏خبرى نیست .
آنان حیرت زده به گردش مى‎پردازند و هرچه جستجو‏ ‏مى‎کنند اثرى از صاحب باغ نمى یابند، بتدریج حس کنجکاوى ناصر ‏تحریک می شود‎‏ ‏ناصر: "منصور جان، صاحب باغ کیست ؟
! طراح نقشه باغ و‏ ‏ساختمان و معمار ساختمان که بوده ؟
این همه ابزار و وسایل را از کجا‏ ‏آورده اند و چه کسى آنها را با این سلیقه مرتب و منظم کرده است ؟
!‏ ‏زنده باد طراح این باغ زیبا و این ساختمان مجهز در این جاى‏ ‏مناسب، باغبان چه خوش ذوق و چه باسلیقه و متخصص در فنون‏ ‏باغدارى و کشاورزى بوده است ! چه درختان خوب و چه گلهاى زیبایى‏ ‏انتخاب کرده و چه اندازه در کشت آنها نظم و تناسب را رعایت‏ ‏نموده است !‏ ‏معمارى که این ساختمان را طرح ریزى کرده فارغ التحصیل کدام‏ ‏دانشگاه بوده ؟
! چه خوب همه نیازهاى حال و آینده و مقتضیات فصول‏ ‏مختلف سال را در نظر گرفته ! راستى که انسان در برابر علم و هنر‏ ‏بى اختیار سر فرود مى‎آورد و خاضع مى‎گردد.

راستى حکایت این باغ و‏ ‏ساختمان و جستجوى ما از صاحب و معمارش شبیه حکایت این جهان‏ ‏بزرگ از صاحب و خالق آن مى‎باشد; این جهان باعظمت با همه دقایق و‏ ‏ریزه کاریهایى که در هر یک از موجودات آن به کار رفته است از وجود‏ ‏یک خالق قادر حکیم حکایت مى‎کند، پس چگونه مى‎توان در وجود‏ ‏خداى جهان تشکیک نمود؟
!"‏ ‏توجیه مادى جهان ‏ ‏منصور در حالى که تمسخرآمیز به ناصر نگاه مى‎کند با لحنى گزنده‏ ‏و ناخرسند مى‎گوید: "در عصر تسخیر فضا و پیشرفت علم و تکنیک،‏ ‏توجیه و تعلیل پدیده ها بر روش غیرمادى و ایده آلیسم، ارتجاع و‏ ‏عقبگرد محسوب است .

حوادث را باید با علل و اسباب مادى و‏ ‏محسوس توجیه نمود.
من جز آنچه را که از راه حس و تجربه به دست‏ ‏آید باور ندارم، علل و اسباب این جهان بزرگ را باید در میان اشیاء و‏ ‏موجودات پراکنده مادى و حسى که در اطراف و جوانب دور و نزدیک‏ ‏به چشم مى‎خورند پیدا کرد.
‏ ‏اساس و زیربناى همه پدیده هاى عالم طبیعت، ذرات مادى بوده‏ ‏است به نام "اتم" که در فضاى نامتناهى شناور بودند، و به مرور زمان در‏ ‏اثر حرکت و برخورد با یکدیگر ترکیب شدند و عناصر گوناگون با‏ ‏خاصیتهاى متفاوت از آنان پدید آمد، و از ترکیب عناصر مختلف انواع‏ ‏موجودات از قبیل گیاه و حیوان و انسان پدید آمدند.
علم عالم دیگرى‏ ‏را غیر از عالم طبیعت نمى شناسد.
"‏ ‏ناصر: "این گونه توجیه شما براى پیدایش جهان مثل این است که‏ ‏کسى براى توجیه پیدایش این باغ و ساختمان وجود سازنده توانا و‏ ‏معمار را انکار نماید و بگوید: بسا عناصر پراکنده در اثر حرکت و‏ ‏برخورد با حوادث گوناگون از قبیل باد و باران و طوفانهاى‏ ‏وحشت انگیز، نور و حرارت و فعل و انفعالاتى که در ظرف سالیان دراز‏ ‏در آنها رخ داده بتدریج در اثر همبستگى و تکامل و حرکت از نقص به‏ ‏کمال بدین صورت زیبا نمایان شده اند.
بادها و طوفانهاى شدید، ذرات ‏ ‏پراکنده خاک و شن و سنگ کوه و صحرا را گرد هم آورده و بارانهاى‏ ‏سیل آسا آنها را در هم آمیخته و در پرتو نور و حرارت متراکم شده و به‏ ‏شکلها و صورتهاى مختلف زیبا و نازیبا و منظم و نامنظم درآمده، و در‏ ‏اثر برخورد سنگهاى آتش زا آتشها افروخته شده و بوته هاى خشک و‏ ‏خاشاک بیابان را شعله ور ساخته و کم کم قسمتى از خاکهاى متراکم که به‏ ‏صورت خشتهاى خام درآمده پخته شده، و در اثر طوفانها و سیلهاى‏ ‏مهیب و برخورد قطعات سنگها به یکدیگر پاره اى از سنگها صاف و‏ ‏موزون گشته و به شکلهاى مختلف در آمده، و پس از گذشت‏ ‏روزگارانى بس دراز خشتهاى پخته و ناپخته و سنگهاى صاف و ناصاف‏ ‏به زور تندبادها و طوفانها متناسب و نامتناسب روى هم قرارگرفته تا‏ ‏بالاخره به مرور زمان برحسب تصادف و برخورد ابزار و وسایل مادى‏ ‏به صورت این ساختمان متناسب و زیبا درآمده اند.
‏ ‏بذر و تخم گلها و درختان از اطراف و جوانب در اثر بادها و سیلها در‏ ‏اینجا متمرکز شده و در پى برخورد با آب و زمین مناسب سبز شده و‏ ‏رشد و نمو کرده اند، و هرچند در ابتدا نامرتب و نامتناسب بوده اند ولى‏ ‏برحسب قانون تنازع بقا و انتخاب اصلح که در طبیعت حکم فرماست‏ ‏بالاخره نامتناسبها به دنبال گذشت میلیونها سال فانى و نابود شده اند و‏ ‏این شکل متناسب و منظم که به صورت باغى زیبا جلوه گر است باقى‏ ‏مانده .
‏ ‏از حیوانات و گوسفندهایى که در این کوه و دشت پراکنده اند بتدریج‏ ‏پشمهایى جدا شده و با رنگهاى گوناگون گلها و گیاهان به رنگهاى‏ ‏مختلف در آمده و با فشار بادها و حوادث به شکل رشته ها و سپس‏ ‏بافته ها و به مرور زمان به صورت قالیها و فرشهاى زیبا جلوه گر شده،‏ ‏و در اثر تندبادها در این سالنها و اتاقها گسترده شده اند.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود خدا شناسی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد